دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت : « بیش از ۶۳ هزار همسر جانبازان بزرگترین جامعه پرستاری کشور هستند که دیده نمی‌شوند و درباره آنها صحبتی نمی‌شود»
کد خبر: ۱۰۷۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ 30 November 2022

به گزارش تابناک رضوی، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در آستانه سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار با حضور در بیمارستان شهید مصطفی خمینی از کادر درمانی این بیمارستان تجلیل کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان شهید مصطفی خمینی از نزدیک در جریان خدمات‌رسانی به ایثارگران قرار گرفت.
معاون رئیس جمهور پس از این بازدید گفت: روز میلاد حضرت زینب (س)، بزرگ پرستار جامعه مسلمین را خدمت مردم و به ویژه پرستاران عزیز تبریک عرض می‌کنم. در مراکزی که در تهران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است 2 هزار و 500 نفر پرستار و در کل کشور 3 هزار و 500 نفر پرستار در حال خدمت‌رسانی هستند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همسران جانبازان عزیز جامعه بزرگی از پرستاران کشور هستند، افزود: این پرستاران که بیش از 63 هزار نفر را شامل می‌شوند پس از دفاع مقدس و در طول 40 سال گذشته از همسران مجروح و بیمارشان مراقبت کردند و مشغول خدمت‌رسانی به ایثارگران هستند و البته بزرگترین جامعه پرستاری کشور هستند که دیده نمی‌شوند و در مورد آنها صحبتی نمی‌شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در خصوص قانون تعرفه‌گذاری پرستاران نیز تأکید کرد: مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران همه موارد قانونی و هر آنچه تصویب و ابلاغ شود را زودتر از دیگر مراکز عمل می‌کنند، به دلیل اینکه ابعاد مراکز کوچکتر است و تحرک بیشتری هم دارند خدمات سریع‌تر از دیگر مراکز ارائه می‌شود.
وی در خصوص حق پرستاری تأکید کرد: حق پرستاری در سال جاری 38 درصد افزایش یافته که نتیجه اقدام مشترک دولت و مجلس است و از ابتدای سال اعمال شده است. جانبازان اعصاب و روان شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی حرکتی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود حق پرستاری و حق همیاری دریافت می‌کنند. والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی هستند نیز پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول دریافت حق پرستاری هستند.
معاون رئیس جمهور در خصوص مراکز درمانی فعال بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بیمارستان‌های عمومی بنیاد مثل بیمارستان شهید مصطفی خمینی، 4 مرکز فعال هستند و اگر مراکز بیماران اعصاب و روان را هم در نظر بگیریم، تعداد 17 بیمارستان و مرکز درمانی را شامل می‌شوند که به صورت تخصصی جانبازان اعصاب و روان را درمان می‌کنند.
وی افزود: مراکز پیراپزشکی، تصویربرداری و همچنین مرکز اورتز پروتز که کار ساخت دست و پای مصنوعی را برای ایثارگران انجام می‌دهند، آسایشگاه جانبازان برای نگهداری از جانبازان نخاعی و همچنین دو مرکز جهت نگهداری از والدین از کار افتاده شهدا، از جمله مراکزی است که پرستاران در آنجا مشغول مراقبت و اقدامات درمانی به جامعه ایثارگری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار