به دنبال تهدیدهای مطرح شده توسط مقامات آنکارا مبنی بر انجام عملیات زمینی در خاک سوریه، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در سخنانی از اتحادیه عرب خواست که جلوی اشغال بخش‌های بیشتری از خاک این کشور توسط ترکیه را بگیرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 27 November 2022

به گزارش تابناک رضوی به نقل از سایت شفق نیوز، مظلوم عبدی (مظلوم کوبانی)، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک در این باره اظهار کرد: دولت ترکیه خود را برای انجام حملات زمینی آماده می‌کند و روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور در این باره صحبت کرد و گفت که قصد حمله به شهرهای "کوبانی" (عین العرب) و "منبج" را دارد و به همین منظور آنکارا درحال آماده سازی گروه‌های وابسته به خود در سوریه است.

عبدی با بیان اینکه "دولت ترکیه از انفجار استانبول به عنوان دستاویز و بهانه‌ای برای حمله به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک استفاده می‌کند"، خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی درباره این انفجار و افشای حقایق به دلیل ارتباط عاملان آن با داعش شد.

وی افزود: در حالی که ترکیه برای این حمله آماده می‌شود، ما نیز آماده مقابله با آن هستیم و درصورت انجام چنین حمله‌ای جنگ گسترده‌ای رخ خواهد داد. با این وجود ما نمی‌خواهیم تنش در منطقه تشدید شده و عملیات نظامی انجام شود.

فرمانده قسد ادامه داد: دولت ترکیه اکنون نیروهایی را که در حال مبارزه با داعش هستند هدف قرار می‌دهد و این اقدام منجر به توقف عملیات علیه این تشکیلات افراطی می‌شود و قدرت‌های بین المللی، آمریکا و روسیه مخالف این حملات هستند.

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک همچنین تصریح کرد: دولت ترکیه مصمم به عملیات نظامی زمینی است و اگر موضع قاطع بین‌المللی در این زمینه وجود نداشته باشد، ترکیه دست به حملات گسترده‌تری خواهد زد. سوریه بخشی از اتحادیه عرب است و ترکیه در تلاش است تا اراضی بیشتری از سوریه را اشغال کند و کشورهای عربی باید مواضع روشن و محکمی در این زمینه داشته باشند.

این اظهارات مظلوم عبدی پس از آن بیان شد که به دنبال انفجار تروریستی اخیر در مرکز استانبول که به کشته شدن شش تن و زخمی شدن ۸۱ تن دیگر انجامید، ترکیه گروه‌های مسلح کُرد مستقر در مناطق شمالی عراق و سوریه را مسئول این اقدام دانست و به همین منظور عملیات نظامی هوایی را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) در شمال سوریه و عراق آغاز کرده است.

همچنین مقامات بلندپایه ترکیه و در رأس آنها رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور همزمان با حملات هوایی، تهدید به انجام یک عملیات زمینی در این مناطق کرده‌اند و رسانه‌های ترکیه نیز امروز (شنبه) از نزدیک شدن موعد آغاز این عملیات خبر دادند.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار