استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن رویکرد دولت کاهش تصدی‌گری است و سعی شده احداث مسکن به خود مردم سپرده شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ 22 November 2022

به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه و در قرارگاه نهضت ملی مسکن افزود: رویکرد دولت، ایفای نقش مردم است زیرا ما نمی‌توانیم به همه کارها ورود پیدا کرده و آن را به نتیجه برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: نباید تصمیم گیری از سوی مدیران، درگیر فعالیت های روزانه زمانبر و یا بروکراسی اداری شود و سپس در نشست ها به توجیه عملکرد و ضعف خود پرداخت. بنابراین پاسخ استعلام ها باید در کوتاه ترین زمان ممکن مشخص شود تا کار مردم بر زمین نماند.

نظری اظهار کرد: سعی شده است تا بسیاری از مجوزها با اختیار لازم از سوی استاندار صادر شود تا زمان استعلام گرفتن از وزاتخانه ها برای پاسخگویی به مردم کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن در روستاها، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و خودمالکان در سطح استان به افراد متقاضی سپرده شده است، گفت: در چند روز آینده دهیاران روستاها موظف به بارگذاری اطلاعات متقاضیان برای استعلام بند جیم افراد هستند تا پس از تایید و با اولویت واگذاری زمین در روستاها با هدف تثبیت جمعیت روستایی اقدام کنند.

استاندار خراسان رضوی افزود: از سوی دیگر در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز سعی شده است تا در صورت امکان، تامین زمین برای ساخت در اختیار افراد قرار گیرد و در غیر این صورت ساخت مسکن در قالب گروه، ساخت مردمی و تشکیلاتی پیگیری می شود.

وی بیان کرد: بر همین رویکرد و متناسب با شرایط مکانی در شهرستانها سعی می‌شود تا واگذاری زمین به صورت مجتمع‌های آپارتمانی و در پایان اسکلت سازی و ایجاد محوطه و یا سقف ریزی و سفت کاری، با هدف تضمین در استحکام بنا از سوی پیمانکاران، در اختیار مردم برای تکمیل قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار