معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد:
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۱۳ اکیپ مطالبه‌گری در حوزه شهر ترمیمی ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴ 20 November 2022
ایجاد 13 اکیپ مطالبه‌گری در حوزه شهر ترمیمی

به گزارش تابناک رضوی، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌های دفن مهندسی و بهداشتی پسماند، توسعه ظرفیت سلول‌های دفن پسماند بیمارستانی از ۱۷۸ هزار متر مکعب به ۳۱۳ هزار متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات ما در محل‌های دفن زباله، بحث مدیریت شیرآبه این زباله‌ها بوده که مشکلات بهداشتی بسیاری را به دنبال داشته که با مدیریت خوب سازمان مدیریت پسماند شهرداری، حوزچه‌های شیرآبه از ۱۳۰ هزار مترمکعب به ۱۷۳۸۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

نجفی در خصوص آبیاری فضای سبز شهر مشهد نیز، گفت: سرانه فضای سبز در مشهد ١٨.٩ دهم درصد است و در حال حاضر بیشترین میزان آبیاری فضای سبز از طریق خطوط انتقال آب از محل منابع غیرشرب انجام می‌شود.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، در ادامه افزود: ۱۳ اکیپ مطالبه‌گری در حوزه شهر ترمیمی ایجاد شده است و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی طبق قانون باید گونه‌‌‌‌های گیاهی را برای شهرداری تامین کرده و جهاد کشاورزی و برنامه بودجه جداسازی آب خام از آب شرب را انجام دهند، که این امر انجام نشده است.

نجفی با اشاره به ایجاد مرکز حمایت و رصد پرندگان شهری در مشهد، گفت: این مرکز در بوستان وکیل‌آباد ایجاد و اصلاح الگوی کشت متناسب با اقلیم و با هدف مصرف بهینه آب و رویکرد تکریم ارباب رجوع از طریق کاهش زمان پذیرش از ۴۹ دقیقه به ۴۰ دقیقه و دیگر اقدامات نوآورانه راه‌اندازی شده است.

وی گفت: شهرداری مشهد در راستای بهینه سازی پسماند و با مشارکت ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی، در حال ساخت بزرگترین نیروگاه بیوگاز کشور در مشهد است.

نویسنده: کمال حسینی

برچسب ها: شهرداری مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار