معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری:
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: سعی بر آن است که مجموعه‌های پژوهشگر با مسائل استان بیشتر آشنا و درگیر شوند و از آنان برای حل عالمانه مسائل استان استمداد طلبیم.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵ 15 November 2022

به گزارش تابناک رضوی، مرتضی دهقانی‌ محمدآبادی، با بیان این مطلب افزود: تأکید استاندار خراسان رضوی بر این است که به هفته پژوهش متفاوت‌تر از گذشته و در قالب یک چرخه تحول‌آفرین نگریسته شود.

وی با بیان اینکه قله فعالیت‌های تحقیقاتی در سطح استان باید در هفته پژوهش بروز و ظهور یابد، گفت: در هفته پژوهش از آخرین حرکت‌‌ها تقدیر می‌شود؛ به‌ عبارتی هفته پژوهش آغازگر حرکتی در راستای توسعه و ترویج تحقیقات خواهد بود؛ بنابراین عزم را جزم کرده تا به کمک دستگاه‌های ذی‌ربط پاسداشت این هفته را داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: استانداری به‌ عنوان مجموعه حاکمیتی سه رکن را برای توسعه پژوهش مد نظر دارد؛ یکی نقش‌آفرینی آن در سطح دستگاه‌های دولتی است؛ یعنی بتوان یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی و اجرایی برای بهره‌برداری از امر پژوهش ایجاد کرد زیرا در این زمینه لازم است یک انسجام بین دستگاه‌های متولی در گستره استان، پرهیز از موازی‌کاری و حرکت رو به جلو نه در قالب یک برنامه شکلی بلکه در قالب یک برنامه محتوایی و هدفمند اجرایی شود.

وی تاکید کرد: دومین نقش‌آفرینی حاکمیتی استانداری باید بین دولت و مردم، به‌ عنوان سرمایه‌های اجتماعی باشد؛ به‌گونه‌ای که مشارکت مردم را در عرصه‌های مختلف پررنگ‌تر ببینیم. در هفته پژوهش لازم است تشکل‌های دانشجویی، اساتید و دانش‌آموزی و همچنین تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی حضور پررنگی داشته باشند و اساس کار بر عهده عموم مردم باشد. در این میان دستگاه‌ها و استانداری به‌ عنوان مجموعه‌‌های دولتی تنها باید تسهیل‌گر باشند و بستر را فراهم کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در هفته پژوهش می‌توان با ایجاد یک هم‌افزایی میان تشکل‌ها و مردم از طریق شناخت ظرفیت‌ها به انسجام مورد نظر نائل آمد.

وی با تاکید بر اینکه در هفته پژوهش باید بتوان ارتباطی میان پژوهش با مسئله‌های استان برقرار کرد، گفت: در حال حاضر موانع فیزیکی و مالی ما را متوقف کرده، اما باید به صورت معکوس به این موضوع نگریست و براساس اینکه مسئله‌های استان چیست و ظرفیت آن چقدر است، تلاش برای حل مسئله صورت گیرد.

دهقانی‌ محمدآبادی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی عموما این موضوع را اعلام می‌کنند که دانشگاه درک درستی از اقتضائات اجرایی ندارد، گفت: از آن سو نیز دانشگاه این موضوع را مطرح می‌کند که عرصه اجرایی کشور کار عالمانه انجام نمی‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد باید این ۲ رکن را به یکدیگر نزدیک و متصل کرد.

وی ادامه داد: امروز عرصه پژوهش کشور نیازمند مدیرانی است که اقتضائات اجرا را درک کنند و با فضای علمی نیز مانوس باشند و عالمانه برای حل مسائل طرح‌ریزی نمایند. بنابراین در هفته پژوهش تلاش می‌شود این نگاه بیش از گذشته ساری و جاری و مجموعه‌های پژوهشگر با مسائل استان بیشتر آشنا و درگیر شوند و از آنان برای حل عالمانه مسائل استان استمداد طلبیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار