کد خبر: ۱۰۷۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 23 October 2022

تابناک رضوی: بررسی و تحلیل اتفاقات هفته های گذشته و نگاه به فرآیند و روند تغییرات در اغتشاشات و جامعه هدفِ آن و مقایسه آن با سال های گذشته، حاکی از برنامه‌ریزی دقیقِ دشمنان و ضد انقلاب در هدف گذاری ها است.

متاسفانه در حوادث اخیر شاهد آن بودیم که آنچه طی سال‌های گذشته در رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی در رابطه با تعلیم و تربیت به عنوان یک دغدغه ای جدی مطرح می شد، از سوی مدیران اجرایی کشور با کم‌کاری مواجه شده است .

از آنجایی که طی سالیان گذشته در مقابله با بسیاری از اغتشاشات حضور فعال داشته ام، در بررسی و تحلیل آنها در ابعاد گوناگون به جرات بیان می نمایم که اغتشاشات ۱۴۰۱ چهره ای جدید و کاملا متفاوت با همه اغتشاشات قبلی داشت.

اما آنچه غیر قابل اغماض است، هدف گذاری معاندان نظام و دشمنان با نگاهی دقیق به نسل جوان و نوجوان ایران و حضور آنان در اغتشاشات خیابانی اخیر می‌باشد.

مدت‌ها قبل پخش یک کلیپ از ارتباط غیر متعارف نوجوان پسر با یک سلبریتی و بعد از آن انتشار کلیپ جدال خیابانی چند دختر نوجوان و همچنین کلیپ دانش آموزان از داخل کلاسها، هشداری بود به مسئولین نظام تعلیم و تربیت که بیشتر از قبل نگران باشند و نگاهی مدبرانه به نظام تعلیمی و تربیتی، محتواهای آموزشی، مدیران آموزشی و اجرایی خود داشته باشند. اما کجاست گوش شنوا !!

وقتی متاسفانه در قبال مطالبات اولیه تربیتی و آموزشی در استان؛ جواب مسئول مربوطه عدم داشتن وقت کافی برای پاسخگویی و رسیدگی به این مسائل است؛ قطعا اتفاقات اخیر باید رخ دهد.

آقایان، فرزندانِ ما که امروز متاسفانه به دلیل عدم کارایی شما در دام فریب شیاطین افتاده اند و در کف خیابان با بدترین الفاظ و خشونت بالا، به تخریب اموال و حمله به نیروهای فراجای عزیز و مظلوم اقدام می کنند، پرورش یافته نظام غلط تربیتی و آموزشی دهه گذشته هستند. لزوم تحلیل محتوای آموزشی دهه قبل، مقایسه رفتار آموزشی و تربیتی در این دهه با سایر ادوار، بررسی اهداف مسئولین در سال های گذشته و چگونگی اجرای فرآیند تعلیم و تربیت و اصلاح و ترمیم آن امری ضروری و مسلم است.

اگر مسئولین آموزشی کشور، پس از تصویب سند_تحول_بنیادین که به دستور مقام_معظم_رهبری و با نگاه عمیق به نظام تربیتی و آموزشی به عنوان مهمترین عامل انتقال،بسط و اعتلای فرهنگ در جامعه اسلامی ایران ابلاغ شد، مسئولیت آماده سازی دانش آموزان را در جهت تحقق مرتبه ای از حیات طیبه در تمامی ابعاد، درست برعهده می‌گرفتند، امروز شاهد این ناهنجاری‌ها نبودیم و دشمن با هدف گیری و نقطه زنی و با درک و شناختِ ضعفِ سیستم آموزش و پرورش وارد عمل نمی شد.

فرزندان انقلاب، اکنون نه به خواست خود، بلکه با عملکرد_نادرست_مسئولین در دهه گذشته و سکوت ما، با بحران_هویتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این معلمان و مربیان هستند که رسالت خطیر تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند. مگر هویتِ_شناخت_مدار، بصیرت و تعالی ذاتی و اکتسابی انسان و افتخار به ارزشهای اصیل و ماندگار اسلامی ایرانی و... از اهداف اجرایی سند تحول بنیادین نبوده است.

پس چرا تعلل کردیم؟!

اکنون نیز متاسفانه در این دوره، با انتصابات_غلط بر پایه نگاه سیاسی، رفاقت های حزبی، جایگاه های خانوادگی و وابستگی به افراد خاص و شاخص، بدون توجه به خصوصیات مدیریتی و نگاه_تخصصی و عملیاتی و گاهاً به دور از بررسی تفکرات و منش های شخصی افراد و فقط متکی به سابقه خانوادگی، گام های غلط و در خلاف جهت ارتقاء نظام تعلیم و تربیت برداشته‌ایم.

آقایان مسئول در دستگاههای نظارتی، صاحب‌نظران امر تعلیم و تربیت، مدیران نظام آموزشی و تربیتی، مطالبه امت انقلابی ایران اسلامی در راستای حفظ آزادی و آزادگی ایران اسلامی و اعتلای فرزندان این مرز و بوم، بررسی نواقص اجرایی، تحلیل دقیق و بدون اغماض حوادث اخیر و ترتیب اثر در تغییر روش های اشتباه گذشته است.

جواد نقندری-دبیر جنبش مطالبه مشهد مقدس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار