کاهش محسوس دما در خراسان رضوی طی روز‌های آینده (۲ مهرماه ۱۴۰۱)کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز دوشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش محسوس دما مخصوصا در دمای روزانه وجود خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 24 September 2022

به گزارش تابناک رضوی، زهرا عنایتی با بیان این مطلب افزود: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ٩ درجه خنکترین و سرخس با پیشینه دمای ۳۸ درجه گرمترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان تایباد و نیشابور با ۳۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی افزود: امروز دمای هوا در گرمترین ساعات ۳۴ درجه و در خنکترین ساعات ١۶ درجه خواهد بود.

عنایتی ادامه داد: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا پایان هفته جاری شاهد جوی نسبتا پایدار در سطح استان هستیم، یکشنبه و دوشنبه استان تحت تاثیر جریانات ناپایدار قرار خواهد گرفت که سبب افزایش ابرناکی و بارش‌های پراکنده در نواحی شمال به ویژه شمال غرب استان خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین افزایش سرعت وزش باد را در قالب نقاط استان پیش بینی می‌کنیم که در نواحی بادخیز سرعت وزش باد نسبتا شدید توام با گردو خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.
وی اضافه کرد: روز سه شنبه جوی پایداری را در قالب نقاط استان خواهم داشت و روز دوشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش محسوس دما مخصوصا در دمای روزانه وجود خواهد داشت.
با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ بوده است، هم‌اکنون نیز شاخص کیفیت هوا ۹۲ در شرایط قابل قبول قرار گرفته است.

بر این اساس این شرایط هوایی عوارض بهداشتی، احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین احتمال تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد. از همین رو توصیه می‌شود افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین را کاهش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار