چند روز قبل و در تهران، یک نوجوان دارای اختلال طیف اوتیسم پس از ربوده شدن توسط یک موتور سوار، مورد تجاوز و آزار و اذیت قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۶۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 12 September 2022

تابناک رضوی: حوادث مربوط به آزار و اذیت افراد دارای معلولیت از جمله آسیب های اجتماعی است که باید با آن ها مقابله نمود. بااین حال و در ادامه آزارهای سریالی در برخی شهرها، این بار در تهران یک نوجوان دارای اختلال طیف اوتیسم قربانی آزار و اذیت جنسی و ضرب و شتم شدید شده است.

این نوجوان که «فرزاد» نام دارد، شنبه هفته گذشته همراه با پدر خود در خیابان مولوی تهران با کرایه یک موتور مسافرکش عازم خانه می شود که در بین راه و هنگامی که پدر برای خرید از فروشگاه برای دقایقی از فرزند خود جدا می شود، راکب موتور این نوجوان را می رباید.

طبق گفته های مادر فرزاد، پس از ربوده شدن این نوجوان و اطلاع رسانی گسترده نسبت به این مورد، فردی روز چهارشنبه ضمن تماس با این خانواده مدعی می شود که فرزاد را در بیمارستان فیروزآبادی مشاهده کرده است.

بلافاصله خانواده با مراجعه به بیمارستان، هویت فرزاد را تایید می کنند. اما این نوجوان اوتیستیک در شرایطی نامطلوب و دلخراش، در حالی که علائم تجاوز و الهتاب ناشی از ضرب و شتم بر روی بدن او مشخص بود، به تخت بسته شده بود.

طبق گزارش بیمارستان،فرزاد یکشنبه شب،بدون هیچ لباسی و در شرایط بحرانی حوالی خیابان آذری به اورژانس تحویل و از آن طریق به بیمارستان فیروزآبادی منتقل شده بود و بیمارستان نیز بدون آنکه به پلیس اطلاع دهد او را به عنوان فرد مجهول‌الهویه در بخش اعصاب و روان بستری کرده بود!

مادر فرزاد مدعی است فرزندش پیش از این اتفاق و در عین ابتلا به اختلال اوتیسم، کارهای شخصی اش را به تنهایی انجام می داده است. اما اکنون با بیرون روی های متعدد و عدم توانایی در راه رفتن مواجه شده است.

بهروز مروتی مدیر کمپین معلولان با اشاره به این شرایط اعلام کرد تاکنون فرد متجاوز شناسایی و بازداشت نشده است و این امیدواری وجود دارد که راکب موتور هرچه سریع تر بازداشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار