رئیس اتحادیه فروشندگان تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی مشهد، از ارتقاء سطح کیفی تولیدات تجهیزات پزشکی در سالهای اخیر خبر داد و گفت: در شهر مشهد تولیدکنندگانی داریم که ونتیلاتور و سی. تی اسکن را با استانداردهای بین المللی تولید و به خارج از کشور صادر می کنند.
کد خبر: ۱۰۶۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ 11 September 2022

به گزارش تابناک رضوی، مرتضی مقدم با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان در عرصه تولید تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی بیان کرد: موضوع سلامت جامعه موضوع مهمی است و حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوپا که در این عرصه فعال هستند؛ یکی از ضروریات نظام سلامت است. به عنوان مثال بگویم؛ در حال حاضر یونیت های دندانپزشکی و دستگاه های اتوکلاوتوسط یکی از شرکت های مستقر در مشهد تولید می شود که استانداردهای اروپایی را رعایت کرده است؛ چندین شرکت موفق در زمینه تولید کیت های آزمایشگاهی داریم. در پاندمی کرونا در عرصه تولید کیت های PCR موفق عمل کردیم و جز در موارد محدودی که عمدتا در پیک های بیماری بود نیاز داخلی تامین می شد. همچنین 3 واحد تولیدی فعال در عرصه تولید ابزار و وسائل مصرفی در رشته ارتوپدی در مشهد داریم که به 120 بیمارستان در سطح کشور سرویس می دهند؛ این موارد نشان می دهد که ظرفیت های خوبی داریم که باید با برنامه ریزی و حمایت مناسب از آنها بیشترین بهره را ببریم.
وی حذف ارز 4200 تومانی را از اقلام کاشتنی در بدن بیمار را آسیب‌زا دانست و گفت: فاصله بین ارز 4 هزار و 200 تومانی تا ارز نیمایی کم نیست. در حال حاضر همچنان ارز 4200 تومانی به این اقلام تعلق می گیرد اما اگر تصمیم بر حذف این ارز گرفته شود و این فاصله را بیمه ها جبران نکنند؛ همه هزینه بر دوش بیمار خواهد افتاد و این مسئله درمان را دچار چالش خواهد کرد.
مرتضی مقدم نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه IMED را فرصت مناسبی برای کنار هم قرار گرفتن تولید کنندگان بزرگ و شرکت های نوپای تولید کننده تجهیزات پزشکی و معرفی دستاوردهای نوین در این عرصه دانست و گفت: یکی از مشکلات شرکت های نوپا دستیابی به بازار مناسب است؛ این نمایشگاه ها به طور قطع تولید و توزیع را به هم نزدیک خواهد ساخت و به توسعه و رشد این صنعت کمک خواهد کرد.
گفتنی است، هفدهمین نمایشگاه بین المللی پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، تجهیزات کلینیک، بیمارستانی و صنایع وابسته 26 الی 29 مهر ماه سال جاری با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل نمایشگاه بین االمللی مشهد برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار