یکی از اولویت‌های کار آموزش و پرورش، بها دادن به عدالت آموزشی و تلاش برای برقراری آن است.موضوعی که خود به تنهایی موجب خواهد شد تا هر دانش آموز فراخور کیفیت آموزشی و داشته های آموزشی و دسترسی به امکانات آموزشی، امکان بهره‌برداری از آنها را در آینده پیدا نماید.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 19 August 2022

تابناک رضوی: فلسفه ی وجود سهمیه مناطق در کنکور سراسری نیز توجه به امکانات آموزشی هر منطقه و دقت به این موضوع است، تا داوطلبان هر منطقه از لحاظ دسترسی به امکانات آموزشی در یک سطح قرار گیرند.

متاسفانه اتفاق ناشایستی که در سال های اخیر در برخی از مناطق سهمیه دار و نزدیک به شهرهای بزرگ از جمله مشهد شاهد آن هستیم، نوعی سوء استفاده از سهمیه و سهم خواری توسط دانش آموزان منطقه یک است!!

شرح ما وقع به این شکل بوده که عده‌ای از آقایان صاحب‌نظر و قدرتمند در عرصه مدرسه داری از نوع مدارس_غیردولتی، به جهت تامین حداکثری رفاه دانش آموزان مدارسشان که در منطقه یک کنکور قرار گرفته اند، اقدام به لابی_آموزشی و سهم‌خواری_منطقه ای نموده و با تأسیس شعبه ای از آموزشگاه خود در مقاطع پایانی تحصیلات قبل از دانشگاه در مناطق دو نزدیک به شهر مشهد و یا انتقال یکی از شعب خود به این مناطق، بستر را برای استفاده آقازادگان ژن خوبی که در آموزشگاه هایشان با صرف ده ها میلیون تومان ثبت نام کرده اند را از سهمیه منطقه ۲ فراهم می نمایند.

به عنوان مثال نزدیکترین منطقه ۲ به شهر مشهد، شهرستان #طرقبه_شاندیز است. شواهد نشان می‌دهد تعدادی از این سرمایه داران آموزشی با اخذ مجوز برای تاسیس #مدرسه_غیر انتفاعی در این مناطق، اقدام به ثبت‌نام از #آقازادگان و فرزندان افراد خاص نموده تا سه سال پایان تحصیلات دیپلم خود را در آن سپری کرده و از سهمیه منطقه ۲ در کنکور سراسری برای رسیدن به رشته های تاپ در بهترین دانشگاه‌های کشور استفاده نمایند.

البته در حدود یک سال و نیم گذشته، #جنبش_مطالبه توانست با همراهی نهادهای نظارتی یکی از این مدارس را در دوراهی شاندیز-طرقبه تعطیل نماید. اما امسال نیز دوباره شاهد حضور یکی دیگر از این مدارس در روستای صفی آبادِشاندیز هستیم که علیرغم #مشکلات_آموزشی این روستا به لحاظ پایین بودن جمعیت آماری و کمبود بضاعت مردم و آموزش و پرورش در ارائه خدمات آموزشی و وجود دبیرستانی دوجنسیتی یا مختلط، مجوز تاسیس و ادامه کار دریافت کرده و هر ساله با ثبت نام از دانش آموزان مشهدی و صرف شهریه ای #گزاف توسط آنان، مسیر را برای سوء استفاده از سهمیه مناطق برای خانواده های #متمول مشهدی باز نموده است.

دانش آموزانی که به دلیل #توانگری خانواده ها بدون تحمل کوچکترین محدودیت و رنجی در یکی از #لاکچری ترین مدارس مشهد با داشتن امکانات حداکثری به هر لحاظ، تحصیل کرده و نهایتاً حق دانش آموزانی را که در بدترین شرایط آموزشی درس خوانده اند را خواهند خورد.

دانش آموزانی که در بسیاری از مناطق مشابه به دلیل مختلط بودن فضای آموزشی و #اعتقادات خانواده مجبور به #ترک_تحصیل شده و یا به دلیل #بضاعت_پایین خانواده ها قادر به ادامه تحصیل و حضور در کنکور سراسری و استفاده از #سهمیه_منطقه‌ای خود نبوده‌اند.

آقایان مسئول در نهادهای_نظارتی و... هرگز نگذارید #سهم_خواری_آموزشی، جایگزین #عدالت_آموزشی شود و حق دانش آموزان مناطق محروم، توسط #۴_درصدی های #ژن_خوب #تضییع گردد. ما برای احیای حق مظلومین از جان و مال خود هزینه خواهیم کرد. این انقلاب متعلق به #پا _برهنگانی است که در بدترین شرایط سینه سپر کرده و از نظام_مقدس_جمهوری_اسلامی دفاع می نمایند.

جنبش مطالبه مشهد مقدس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار