به همت خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی؛
آیین گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار به همت خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی با حضور جمعی از اعضای این موسسه و مدیران و سردبیران رسانه های استان در محل سالن همایش های دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ 14 August 2022

به گزارش تابناک رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این آیین در سخنانی با اشاره به واقعه عاشورا گفت: در واقعه عاشورا تنها حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبودند که گزارش واقعه را بیان کردند، سپاه یزید هم گزارشگران خود را داشت اما هنر این دو بزرگوار این بود که با صلابت و ابزار تبیین توانستند این قیام را ماندگار کنند.

محمد حسین زاده افزود: این روزها از نظر تاریخی ایام اسارت یاران امام حسین (ع) بعد از واقعه عاشوراست، است و خطبه امام سجاد (ع)و حضرت زینب (س) در این روزها خوانده شده است.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در مجلس ابن زیاد که با هدف تخریب امام حسین (ع) صورت می گیرد می فرمایند : ما رایت الا جمیلا (جز زیبایی چیزی ندیدم)، آنان کسانی بودند که خداوند سرنوشت‌شان را شهادت تعیین کرده بود و با شهادت به جایگاه ابدی خود رفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه به معرفی کتابی با عنوان "آخرین دختر " نوشته یک بانوی ایزدی که جایزه نوبل دریافت کرده است، پرداخت و گفت: این کتاب روایتگر زمانی است که داعش به عراق حمله می کند و بیان جنایت هایی که آنجا مرتکب می شوند.

وی با بیان اینکه مسببان جنایت علیه مردم مظلوم همیشه تلاش کرده اند که این جنایت ها دیده نشود؛ افزود: آنها چون خود مسبب این جنایات هستند آنها را سانسور می‌کنند؛ کما اینکه در جنگ اخیر غزه، در رسانه‌های بین المللی دنیا هیچ خبری از آن همه شهید کودک دیده نمی‌شود.

حسین زاده با اشاره به نقش مهم رسانه ها در نشان دادن نقش شهدا در حفظ امنیت و عزت کشور؛ ابراز امیدواری کرد اهالی رسانه با حفظ حرمت قلم، آثاری از خود برجای گذارند که به عنوان نشان آزادی در آخرت همراه آنان باشد.

تاکید بر هوشیاری و نقش آفرینی سازنده در جبهه جهاد تبیین

نایب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی هم در ابتدای این آیین، با خیر مقدم به میهمانان و خبرنگاران گفت: ما خبرنگاران، فرخنده فالیم که کار حرفه ای ما با کلمه و کلام گره خورده است. ما از راهی روزی می خوریم که با ن والقلم و ما یسطرون جاودانگی یافته است.

غلامرضا بنی اسدی در ادامه بر هوشیاری و نقش آفرینی سازنده در جبهه جهاد تبیین تاکید کرد و افزود: ما وامدار شهداییم و برای این باید پاسدار راه و حرمت میهن و انقلابی باشیم که آنان با نثار جان، از آن حراست کردند.

وی به یک تهدید رسانه ای در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان ایران و انان که استقلال این کشور و اقتدار ان را تاب نمی اورند، به قدرتمند ترین مولفه اقتدار ما که عاشورا است حمله می کنند.

این روزنامه نگار تاکید کرد: اگر نگاه مذهبی هم نداشته باشیم و فقط از عرق ملی، برخوردار باشیم باید به مکتب حسینی به عنوان یک قدرت حفاظت کننده از تمامیت ارضی توجه کنیم و احترام بگذاریم.

بنی اسدی افزود: در زمان جنگ، این فرهنگ عاشورا بود که بیشترین سهم را در به میدان اوردن مردم داشت. امروز هم عاشورا باطل السحر همه جادوهای جهانی برای شکستن ایران است.

نایب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی از خبرنگاران و اصحاب قلم خواست، با دفاع از مکتب عاشورا، دین خود به ایران را ادا کنند.

گزارش خلاصه مدیر خانه مطبوعات

مدیر خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی هم در این آیین به ارائه خلاصه ای از گزارش عملکرد هیئت مدیره خانه مطبوعات طی دو سال گذشته پرداخت و با تقدیر از زحمات مجتبی محمودی مدیر سابق این خانه برای اجرای تعداد زیادی از این برنامه ها گفت: چکاپ سلامت اعضای خانه مطبوعات و رسانه های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، توزیع هدیه روز خبرنگار میان اعضا، واکسیناسیون یش از هزار نفر از اعضا و دیگر خبرنگاران علیه کرونا، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی و صدور کارت همیار سلامت برای ارائه خدمات درمانی با تخفیف ویژه برای اعضای خانه مطبوعات، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیش از 200 نفر از اعضای خانه از جمله مهم ترین فعالیت های هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان طی دو سال گذشته بوده است.

علی خسروشاهی افزود: تهیه بانک جامع اطلاعات خبرنگاران استان برای اولین بار، توزیع هدیه و وام معتمدیان استاندار وقت خراسان رضوی میان اعضا، اخذ مجوز تردد خودروی اعضا در ساعات ممنوعیت تردد در زمان اوج کرونا، انعقاد تفاهم نامه با تربیت بدنی آستانقدس رضوی و اختصاص تخفیف برای مجموعه های آبی و کلاسهای ورزشی و انعقاد تفاهم نامه با اداره تعاون،کار و‌رفاه اجتماعی و اختصاص تخفیف ۴۰ درصدی برای همه مجموعه های ورزشی استان خراسان رضوی از دیگر اقدامات خانه مطبوعات خراسان رضوی بوده است.

لزوم روایت آشکار و صحیح روایت ها توسط رسانه ها

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی هم در این مراسم، ضمن خواندن پیام سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز خبرنگار گفت: مشهد به واسطه نقش راهبردی آبستن چالش های متعدد است؛ لذا مدل روایت این تهدیدها، اتفاقات و چالش ها بسیار مهم است و لزوم روایت آشکار و صحیح رویدادها را می طلبد.
مهدی شاد افزود: یکی از موضوعاتی که در بسیج رسانه مورد توجه قرار گرفته و نسبت به آن تمرکز داریم رسیدن به یک مدل و رفتار علمی و استاندارد در مواجه با بحران است و از شما خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌خواهیم در این مسیر یاری گر ما باشید.

وی ادامه داد: مشهد به واسطه نقش راهبردی، آبستن چالش های متعدد است؛ لذا مدل روایت این تهدیدها و اتفاقات و چالش ها بسیار مهم است و لزوم روایت آشکار و صحیح رویدادها را می طلبد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان با تاکید بر لزوم همکاری مدیران استانی در انعکاس به موقع و آشکار اخبار‌ چالشی در مشهد؛ گفت: مجموعه مدیران استان باید بدانند اگر در معرض چالش و تهدید جدی قرار گرفتیم اولین وظیفه ما گفتگو با مردم و آگاه سازی افکار عمومی است و اگر این اتفاق نیفتد ضربات جدی خواهیم خورد.

وی ابراز امیداوری کرد با حضور مجموعه مدیریتی جدید در استان، مشکلات صنفی، معیشتی و حقوقی خبرنگاران برطرف شود.

در این مراسم که با مشارکت دادگستری کل خراسان رضوی، شهرداری مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، امیر عارف از مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداخت و یک گروه سرود نیز به اجرای برنامه پرداختند و در پایان نیز حاضران مهمان سفره اطعام اباعبدالله الحسین(ع) شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار