رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۱ ، با افزایش ۱۰ درصدی ۵ میلیون تومان تعیین شده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 13 August 2022
افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد

به گزارش تابناک رضوی، به نقل از پایگاه خبری شرق‌نگار، بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: از وزیر کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم احکام افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ را در اوایل هفته آینده صادر کنند. علی دهقان کیا افزود: مشکل عدم افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی دارد به زخمی تبدیل می شود که اگر مسولان آن را حل نکنند مساله حالت بدتری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اظهارات مبهم و کلی وزیر کار گفت: خواست ما اجرای کامل و دقیق قانون یعنی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است که طبق مصوبه شورای عالی کار برای سال جاری ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ۵۱۵ هزار تومان می باشد.

دهقان‌کیا گفت : مگر پروسه احکام بازنشستگان چقدر زمان می خواهد بنابراین وزیر کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کاری نکنند که رئیس جمهور برای بار چندم دستور حل افزایش حقوق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی را بدهند چرا که این کار مساله را لوث و دستورات ریاست جمهوری را زیر سوال می برد.

او با اشاره به اظهارات گذشته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی که سازمان را آماده اجرای مصوبه هیات مدیره مبنی بر افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومانی دانست، گفت: حالا چه اتفاقی افتاده که مسولان به دنبال خرید وقت هستند در صورتی که پیش از این فقط تایید مصوبه را مشکل موجود می دانستند.

نویسنده: کمال حسینی

منبع: شرق‌نگار

برچسب ها: کرونا ، تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار