رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: بیماران سرطانی در همدان سرگردان هستند.
کد خبر: ۱۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰ 05 March 2015

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: بیماران سرطانی در همدان سرگردان هستند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر "محمد صادق صبا" در نشست مشترک مشاورین امور بانوان دستگاه های اجرایی استان گفت : امیدواریم در سال های آینده، در همدان مرکزی تخصصی برای بیماران سرطانی احداث شده تا مشکلات آن ها کم تر شود.

وی با تاکید بر اینکه زنان باید مراقب سلامتی خود باشند، افزود: به دلیل اینکه زنان در خانواده نقش اساسی داشته باید علاوه بر مراقبت از همسر و فرزندان به سلامت خود نیز اهمیت دهند.

دکتر صبا شعار اصلی مجمع خیرین سلامت را پیشگیری در خود مراقبتی عنوان کرد و ادامه داد: از سرطان های شایع در بانوان سرطان سینه بوده که خانم ها باید با افزایش آگاهی خود، از پیشرفت این بیماری ها جلوگیری کنند چرا که با پیشرفت آن دیگر کاری نمی توان انجام داد بنابراین فرد باید با پیشگیری و خود مراقبتی اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و در این راستا از سلامتی خود مراقبت کند.

وی تاکید کرد: مادران باید کارکرد بعضی از دستگاه ها مانند دستگاه فشار خون را به فرزندان خود یاد داده تا در صورت برزو هر گونه مشکل بتوانند اعضای خانواده را یاری کنند.

دکتر صبا با اشاره به بی اهمیت بودن بعضی از آقایان نسبت به سلامتی خود نیز اظهار کرد: متاسفانه به دلیل بی اهمیتی روزانه 150 نفر از آقایان به علت تصادف جان خود را از دست می دهند.

وی در ادامه از خیرین مجمع سلامت استان خواست تا این مجمع را با ارائه پیشنهادهای خود یاری دهند تا با جمع افکار، برای رفع نیازهای مردم جامعه گامک بزرگی بردارند چرا که در بخش سلامت باید توقع مردم را بر نیازشان تطبیق دهیم.

دکتر صبا از دیگر وظایف مجمع خیرین سلامت را هدایت بیماران به مراکز درمانی خواند و افزود:  در این مجمع باید نیازهای واقعی شناسایی، و به خیرین منتقل کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار