بر اساس نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی میانگین دمای هوا در مناطق مختلف این استان به تدریج و به طور میانگین بین ۲ تا سه درجه افزایش می‌یابد
کد خبر: ۱۰۵۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ 02 August 2022

به گزارش تابناک رضوی، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوای مشهد دیروز بین ۲۰ تا ۳۳ درجه سلسیوس در نوسان بود که امروز در گرمترین ساعت بدون تغییر نسبت به روز گذشته و در خنک‌ترین ساعت نیز با یک درجه افزایش به ۲۱ درجه بالای صفر خواهد رسید.هوای خراسان رضوی گرمتر می‌شود.

زهرا عنایتی با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی افزود: با کمال تاسف در روزهای اخیر شهرستانهای درگز، قوچان و باجگیران خراسان رضوی دچار سیلاب شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ایستگاه‌های شهرستانهای نیشابور، سبزوار، گلمکان، کاشمر، درگز، بردسکن و فریمان طی ۲۴ ساعت گذشته بارندگی گزارش شده است که بیشترین میزان بارش از سبزوار با ۲ میلیمتر به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای امروز، سه شنبه در ارتفاعات هزار مسجد و بینالود این استان احتمال رگبار، رعد و برق و آبگرفتگی پیش‌بینی می‌شود.

عنایتی افزود: همچنین در استان خراسان رضوی و برای روزهای آینده، آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و برای روزهای پایانی هفته جاری افزایش سرعت وزش باد در نوار شرقی و قسمت های جنوبی استان پیش‌ینی شده است.

وی گفت: طی شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس و مه‌ولات با بیشینه دمای ۳۸ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد نیز از شهرستان تربت حیدریه با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار