در دومین رویداد «بنیاد حرکت انسانی» روایت شد:
روایت چالشهای رسیدن» عنوان رویدادی بود که طی آن دو کارآفرین برجسته که از یک درصد ثروتمندان بزرگ جهان به شمار می آیند, دو هنرمند و یک فعال موفق در حوزه استارتاپ در آن به روایت تجارب کاری خود پرداختند.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶ 06 July 2022

تابناک رضوی: «روایت چالشهای رسیدن» عنوان رویدادی بود که طی آن دو کارآفرین برجسته که از یک درصد ثروتمندان بزرگ جهان به شمار می آیند, دو هنرمند و یک فعال موفق در حوزه استارتاپ در آن به روایت تجارب کاری خود پرداختند. در این رویداد که توسط خیریه نیکوکاری حرکت انسانی در مشهد برگزار شد, جعفر شالچی بنیانگذار این خیریه به روایت زندگی پرماجرای خود از کوچ به اروپا, سپرده شدن به نهادهای حمایتی به دلیل فقر خانواده تا قرار گرفتن در فهرست ثروتمندان اروپا را تشریح کرد.
شالچی هدف از تاسیس خیریه حرکت انسانی را آگاهی بخشی در ارتباط با توزیع ناعادلانه ثروت در دنیا برشمرد و گفت: ما به دنبال پیاده سازی ایده ای هستیم که در صورت تحقق با یک درصد از ثروت یک درصد ثروتمند جهان، می توان به طور کلی فقر مطلق را از چهره جهان زدود.
وی افزود: تحقق این ایده نه تنها ممکن است بلکه به سود مردم دنیا و از جمله خود ثروتمندان می باشد.
شالچی اضافه کرد: اکنون در آمریکا و برخی از کشورهای ثروتمند دنیا, امنیت ثروتمندان توسط کسانی که گرفتار فقر مطلق اند و از تامین مایحتاج اولیه خود عاجزند, در معرض تهدید قرار دارد.
وی گفت اختصاص یک درصد از ثروت ثروتمندان دنیا نه تنها هیچگونه خسارتی به آنها وارد نمی کند بلکه سبب تامین امنیت اجتماعی آنان می شود.
وی افزود: این ایده در سطح نخبگان جهان و نیز در برخی سازمانهای بین المللی از جمله سازمان ملل مطرح شده و مورد استقبال قرار گرفته است.
شالچی اضافه کرد: در برخی کشورها به خصوص کشورهای حوزه اسکاندیناوی از ثروتمندان بزرگ، مالیات بیشتری نسبت به سایرین اخذ می‌شود و در عوض از حمایت های اجتماعی از مردم به گونه ای است که ثروتمندان در امنیت کامل اند و همه شهروندان متعلق به هر طبقه ای که باشند امکان بروز استعداد و به ظهور رساندن توانمندی های خود را دارند.
شالچی گفت: اگر حمایت دولت دانمارک از وی و خانواده‌اش نبود, هرگز نمی توانست مراحل رشد و ترقی را طی کند.
در این رویداد مهندس جلیل افشارنژاد از کارآفرینان برجسته کشورمان در حوزه تولید قطعات خودرو، تولید شیرخشک و قهوه در ایران و چند کشور در قاره های مختلف نیز از فراز و نشیب های زندگی خود گفت.
وی اظهار داشت: وقتی از یک برنامه تلویزیونی شنیدم که چند کودک در کشورمان به خاطر مشکلاتی که در تولید و عرضه شیر خشک وجود دارد، از بین رفته‌اند، تصمیم گرفتم به هر قیمت ممکن کارخانه تولید شیرخشک را در ایران راه اندازی کنم.
وی افزود آن موقع شرایط به گونه‌ای بود که مجبور شدم منزل شخصی ام در لندن را به فروش برسانم و کارخانه شیرخشک را به بهترین نحو ممکن در کشورم راه اندازی کنم.
مهندس افشارنژاد گفت: شرایط برای کارآفرینی در کشور، چندان مناسب نیست و دولت باید راه پیش روی کارآفرینان و سرمایه گذاران را هموارتر کند.
وی افزود: با همه مشکلاتی که وجود دارد باید دل در گرو ایران داشت و از هیچ تلاش و کوششی برای اعتلای آن فروگذار نکرد.
در این رویداد وحید رجبلو جوان کارآفرین و موفق کشورمان که از یک بیماری خاص رنج می برد نیز از امید فوق العاده اش به زندگی به رغم مشکلات جسمی اش گفت.
وی گفت امید به زندگی سبب شده که او بر درد و رنج و سختی های زندگی اش غلبه کند.
در این رویداد رضا کریمی نویسنده ، کارگردان و تهیه کننده سینما و منصور ضابطیان نویسنده، مجری تلویزیون و مستندساز نیز بخشی از لایه های زیرین زندگی خود را روایت کردند که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.
شایان ذکر است ، عواید حاصل از دومین رویداد بنیاد حرکت انسانی تماماً صرف حمایت از دانش آموزان مستعدی می‌شود که توسط این بنیاد بورسیه شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار