استاندار خراسان‌رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: در مناطق تلفیقی، به‌صورت خاص و در کل کشور، به‌صورت عام، پرداختن به موضوعات وحدت یک ضرورت است و باید از تقویت‌کنندگان وحدت شیعه و اهل تسنن تجلیل کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ 05 July 2022

به گزارش تابناک رضوی، یعقوبعلی نظری در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری همایش هزاره شیخ احمد جامی در دفتر کار خود گزارش‌ کارهای انجام‌شده در خصوص همایش بین‌المللی هزاره شیخ احمد جامی را دریافت کرد.
وی اظهار داشت: در مناطق تلفیقی، به‌صورت خاص و در کل کشور، به‌صورت عام، پرداختن به موضوعات وحدت یک ضرورت است و باید از تقویت‌کنندگان وحدت شیعه و سنی تجلیل کرد.

استاندار افزود: ظرفیت‌‌های بالای شخصیتی و مناسبتی در کشور ما وجود دارد که امکان تأکید بر وحدت را جدی و گسترده کرده است و نباید مسائل جزئی اصل وحدت را دچار اشکال کند.

نظری به ظرفیت علمی شیخ احمد جامی در 14 کتاب و رساله ایشان اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله این همایش محل حضور اندیشمندان داخلی و بین‌المللی خواهد شد.

وی ابراز کرد: امیدواریم همایش هزاره شیخ احمد جامی، تبدیل به قله بهره‌برداری فرهنگی از 5 همایش برگزارشده از سال 93 تا کنون شود.
حسین جمشیدی رئیس شورای سیاستگذاری همایش هزاره شیخ احمد جامی نیز گفت: در واقع هزاره این شخصیت بزرگ سال 99 بود که مصادف شدن این سال با کرونا مانع برگزاری همایش هزاره شیخ احمد جامی گردید.

حسن جامی الاحمدی دبیر همایش شیخ احمد جامی نیز گفت: برای این همایش 11 کشور منطقه و اروپا مقاله داده‌اند و حداقل هشت کشور در همایش حضور خواهند داشت.

همایش بین‌المللی هزاره شیخ احمد جامی در روزهای 22 و 23 تیرماه با حضور دانشمندان خارجی و داخلی در محل سالن شهید ساربانی دانشگاه آزاد واحد تربت‌جام در کیلومتر 5 محور تربت‌جام به فریمان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار