مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در پی اتفاقی که در تهران رخ داد در یک برهه زمانی شبکه بانکی به مشکلاتی برخورد و به دلیل قرار گرفتن سوئیچ اتصال به شبکه بانکی در تهران مشکلاتی برای ما ایجاد شد که به سرعت درصدد حل آن شدیم.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲ 05 July 2022

به گزارش تابناک رضوی مهدی بدیع فرخ با بیان این مطلب افزود: در پی اتفاقی که در تهران رخ داد در یک برهه زمانی شبکه بانکی به مشکلاتی برخورد و به دلیل قرار گرفتن سوئیچ اتصال به شبکه بانکی در تهران مشکلاتی برای ما ایجاد شد که به سرعت درصدد حل آن شدیم. همچنین بروز رسانی‌هایی برای عوامل فروش ارسال شد که ممکن است برخی دستگاه‌ها همچنان آن را دریافت نکرده باشند یا دستگاه دچار مشکل سخت‌افزاری باشد که موارد شناسایی و دائما تعداد آن کاهش یافته است و به حداقل ممکن رسیده است.

وی اظهار کرد: درحال حاضر من‌کارت با قیمت 15 هزار تومان در سطح شهر توزیع می‌شود اما قیمت تمام شده آن برای ما بسیار بالاتر است. طبق آخرین قرارداد تامین فقط کارت خام بیش از 32 هزار تومان هزینه دارد که در حال حاضر این مبلغ به 50 تا 60 هزار تومان رسیده است و این قیمت فارغ از هزینه‌های فرایند صدور، قالب‌بندی ، چاپ ،توزیع و حقوق باجه‌داران است.
وی افزود: شهرداری مشهد به جهت اینکه کارت با قیمت مناسبی به دست مردم برسد، یارانه قابل توجهی را به من‌کارت اختصاص می‌دهد. درحال حاضر تقاضای فوق العاده بالایی برای خرید من‌کارت در سطح شهر وجود دارد که براساس آنالیزهای صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که تعداد زیادی از این من‌کارت‌ها توسط زائران خریداری می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: درحال برنامه‌ریزی برای توزیع کارت‌هایی با سفر محدود هستیم تا شهروندان از زائر کارت استفاده کنند و تاحدودی این یارانه توجیه‌پذیرتر شود. سیاست‌گذاری ما در پرداخت‌های خرد شهری این است که از سمت کارت شهروندای و من‌کارت به سمت تکنولوژی استفاده از کیف پول الکترونیک و QR code حرکت کنیم که زیرساخت‌های مورد نیاز آن تامین شده و شهروندان می‌توانند در قطارشهری و تاکسی از این روش پرداخت استفاده کنند همچنین این طرح به اتوبوس‌ها نیز تعمیم داده شده و چهار خط اتوبوس به این زیرساخت مجهز شده‌اند که خوشبختانه مورد رضایت مردم بوده و درصدد تسری آن به سایر خطوط هستیم.
وی در خصوص عوامل شارژ من‌کارت اضافه کرد: چهار مدل برای شارژ من‌کارت وجود دارد که شامل باجه‌های شارژ، دستگاه‌های خودکار شارژ، عوامل شارژ و استفاده از اپلیکیشن پی‌پاد برای گوشی‌های دارای قابلیت NFC است. آدرس این مکان‌ها که شامل 530 نقطه در شهر است، در پرتال fava.mashhad.ir وجود دارد. در دستگاه‌های خودکار شارژ گاها با سرقت و آسیب عمدی مواجه هستیم که باتوجه به تمهیدات به محض اطلاع برای جایگزینی آن اقدام می کنیم که هزینه زیادی را بر دوش شهرداری گذاشته است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در خصوص رفع مشکل دستگاه‌های شارژ من‌کارت تصریح کرد: در پی اتفاقی که در تهران رخ داد در یک برهه زمانی شبکه بانکی به مشکلاتی برخورد و به دلیل قرار گرفتن سوئیچ اتصال به شبکه بانکی در تهران مشکلاتی برای ما ایجاد شد که به سرعت درصدد حل آن شدیم. همچنین بروز رسانی‌هایی برای عوامل فروش ارسال شد که ممکن است برخی دستگاه‌ها همچنان آن را دریافت نکرده باشند یا دستگاه دچار مشکل سخت‌افزاری باشد. که موارد شناسایی و دائما تعداد آن کاهش یافته است و به حداقل ممکن رسیده است.
بدیع گفت: همچنین در ایستگاه‌های قطار شهری نیز روش‌های جایگزین نظیر بلیط تک سفره کاغذی پیش‌بینی و از طریق دستگاه های خودکار در اختیار زائران و مجاوران قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار