با حضور عرفان پژوهان خارجی و داخلی؛
رییس شورای سیاست گذاری همایش بین المللی هزاره شیخ الاسلام احمد جامی از برگزاری این همایش با حضور برجسته ترین عرفان پژوهان برجسته جهانی و ملی در تربت جام خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲ 04 July 2022

به گزارش تابناک رضوی، حسین جمشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این همایش در تاریخ ۲۲ و ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود عنوان کرد: برای برگزاری باشکوهتر این همایش ب و تجهیزات و امکانات لازم دراختیار دبیرخانه همایش قرارگرفته است .

در ادامه دبیر اجرایی این همایش عنوان کرد: همایش بین المللی شیخ احمد جام بامحورهای- تاثیر آموزه های قرآن و حدیث در آثار شیخ جام - تاثیر اندیشه های شیخ جام در آسیای میانه و شبه قاره هند- سیمای شیخ جام در آثار و مقامات- پارسی نویسی شیخ جام و چشم اندازهای نثر وی - نسخه شناسی آثار شیخ جام- بررسی و تحلیل اشعار شیخ جام- آثار خانقاهی و خاندانی شیخ جام در طول تاریخ- جایگاه مجموعه معماری آرامگاهی شیخ جام در معماری عرفانی برگزار می شود.

دکترحسن جامی الاحمدی با بیان اینکه برگزاری همایش بین المللی هزاره شیخ احمد جام آورده های ملی و منطقه ای داردوبرای شناساندن چهره اصلی شیخ احمدجام است افزود: در حوزه آورده ملی تقویت و پاسداشت زبان فارسی است که مورد بی مهری قرارگرفته است و متاسفانه در کشور افغانستان زبان فارسی در حال حذف شدن است و مکاتبات فارسی هم در حال حذف شدن است و برگزاری این همایش پیام بزرگی برای زبان فارسی دارد.

جامی الاحمدی افزود: شناخت تربت جام دربرگزاری همایش شیخ احمد جام که این شهرستان دارای ۱۲۶ شاعر، مفاخرو دانشمند جهانی صاحب اثراست.

در ادامه دکتر قیامتی دبیر علمی این همایش بین المللی با بیان اینکه تعداد ۱۵۶ مقاله به دبیرخانه همایش وصول شده است که ۳۱ مقاله خارجی است و ۵۰ مقاله به چاپ خواهد رسید افزود: مهمانان خارجی صاحب مقاله شرکت کننده از کشورهای بنگلادش ، هند، ازبکستان ، افغانستان ، تاجیکستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان ، ترکیه، سویس ، پاکستان، عراق و.... می باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار