مراسم نکوداشت مرحوم اصغر (شهاب) ملت‌خواه با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی سینمای خراسان رضوی روز یکشنبه در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 04 July 2022

به گزارش تابناک رضویمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: هر انسانی در طول زندگی خود قرار است نقشی را ایفا کند تا در روزی که جهان را ترک می‌کند، اثر خوبی از خود به جای گذاشته باشد.

محمد حسین زاده افزود: خوش به حال خراسان که از شهاب خودش آثار ماندگار بسیاری در اختیار دارد.

رییس حوزه هنری خراسان رضوی نیز عنوان کرد: ایجاد گفت و گو بین جوانان و استادان پیشکسوت باید به بهانه های مختلف برای بیان دیدگاه ها، ایجاد شود و این مراسم نیز، این وظیفه را در کنار گرامی داشت مرحوم ملت‌خواه بر عهده دارد.

مجید عسکری اظهار کرد: بهانه برای گفتگو کم داریم و باید این گفتگو با جوانان ایجاد شود تا آینده مطلوب فکری و اندیشه ای برای آینده آنها ایجاد شود.

وی گفت: ما نیز سعی کردیم تا زیر ساخت ارتباط بین هنرمندان و اندیشمندان را با فرهنگ عمومی که همان عموم مردم هستند برقرار شود.

یک بازیگر خراسانی نیز افزود: شهاب زنده است زیرا هنوز آثار این مرحوم در میان جامعه وجود دارد و تاثیر گذاری خود را انجام می‌دهد.

علیرضا سوزنچی بیان کرد: او دوست داشت تا تا هنر را به جوانان منتقل کند و سعی بسیاری در این مسیر انجام داد و سخنی ها را به جان خرید.

وی با اشاره به اخلاق نیکوی این مرحوم گفت: او با افراد سیاهی لشکر، همچون بازیگران مطرحی برخورد می‌کرد.

یک پژوهشگر عرصه نمایش خراسان بزرگ نیز با اشاره به قدمت تاریخ ۱۱۱ساله مشهد بیان کرد :اولین اثر سینمایی مذهبی بعد از انقلاب در خراسان بزرگ توسط مرحوم ملت‌خواه به نام دیوار ساخته شد.

جواد اشکذری افزود: او یکی از بانیان گفت‌وگو هنرمندان شهر مشهد بود که اکنون شاهد تأثرات آن در هنر خراسان رضوی هستیم.

در حاشیه این مراسم، آثار نقاشی این هنرمند مرحوم، به نفع کودکان سرطانی در معرض نمایش و فروش قرار گرفت.م

مرحوم شهاب ملت خواه در سال ۱۳۳۱در مشهد چشم به جهان گشود و در سال۱۴۰۰ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

نویسندگی و کارگردانی فیلم های سینمایی «شب حورا» و «دیوار» و نویسندگی بیش از ۲۵۰ نمایشنامه رادیویی، بخشی از کارنامه هنری این هنرمند فقید را تشکیل می‌دهد.

«نور و نمایش»، «فریاد خون حبیب»، «پروانه ها و عروج» و «غزلنامه تابران» از آثار مکتوب به جامانده از مرحوم ملت‌خواه است.

وی همچنین مؤسس، مدیرعامل و مدرس نخستین انجمن فیلمنامه نویسان ایران در مشهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار