رئیس کل دادگستری خراسان رضوی مطرح کرد:
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: با توجه به بحث تغییر نرخ ها و تعدیل یارانه ها می‌طلبد که همه ی نهاد ها از جمله دادگستری یاری و محوریت بیشتری را در این زمینه داشته باشند که در استان با فعالیت استانداری و دستگاه اجرایی این امر به وقوع پیوست؛ ما نیز در نظر داریم که در سال جاری در همین راستا اقداماتی را داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ 22 June 2022

به گزارش تابناک رضوی، غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری که همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری اصحاب رسانه تعدادی از پرونده های این حوزه توسط شورای حل اختلاف اصحاب رسانه حل شد که این باعث خرسندی است.

صادقی افزود: توصیه ما به اصحاب رسانه این است که همچنان همکاری خود را با شورای حل اختلاف ادامه بدهند زیرا در صورت تشکیل پرونده برای خبرنگار و یا تشکیل پرونده اختلاف بین اصحاب رسانه ها به جای حکم قضایی با توافق و مداخله شورای حل اختلاف مشکل حل خواهد شد.

وی متذکر شد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی کشور وظیفه و ماموریت دستگاه قضایی ، ماموریت های هفت گانه ای است که در سند تحول هم با شرح و وصف بیشتری بر آن تکیه شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به دستورات اکید ریاست قوه قضائیه، خاطر نشان کرد: بر اساس این دستور باید دولت و دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی را در امر تولید، صنعت، اشتغال مورد حمایت بیشتری قرار دهیم.

صادقی متذکر شد: همچنین ما به تمامی مجموعه های صنعتی اعلام کردیم کسانی که مشکلی دارند و به هر دلیلی سازمان و نهاد مربوطه پاسخگو نیست آن را به ما منعکس کنند و ما با پیگیری بیشتر مشکل آن ها را حل می‌کنیم.

موافقت با همکاری متهمان پدیده بنابر تسامح است

وی در خصوص پرونده پدیده شاندیز نیز گفت: با صدور رای و تعیین تکلیف متهمان، هیات مدیره جدید شرکت را اداره می کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ابراز کرد: بنای ما بر این بود که شرکت در مسیر قانونی قرار گیرد که با صدور رأی و تعیین تکلیف متهمین و سهام و اموال این بستر آماده شد و هیات عمومی تشکیل و هیات مدیره انتخاب شد. اعضای دومین هیات را نیز در چند وقت پیش انتخاب کردند. در این قسمت بنا نداریم که دخالتی کنیم و اگر جایی حمایتی لازم باشد انجام می‌دهیم. در همین حال هم هیات‌مدیره‌ها مثل هر شرکت دیگری باید طبق مقررات عمل کنند و منافع سهامدار را در نظر گیرند.

صادقی خاطرنشان کرد: حکم متهمین صادر شده است و برای تحمل کیفر اعزام شدند. اما شرکت اعلام کرد اگر امکانش باشد این محکومان برای همکاری در اختیار آن‌ها قرار بگیرند تا بتوان از ظرفیت و اطلاعات آنان استفاده کرد. بنابراین دادگستری تا این مرحله حمایت کرده است که اگر فرد یا افرادی در زندان باشند، با اذنی که از مسئولان قوه قضائیه دریافت کردیم، برای اینکه شرکت حمایت شود، توانستیم این افراد را در اختیار این شرکت قرار دهیم تا استفاده کنند. طبق گزارشاتی که از این شرکت‌ها دریافت کردیم، از ظرفیت‌های این افراد استفاده شده است و ما بنا بر تسامح داریم تا شرکت با مشکلی مواجه نباشد.

بخشی از پرونده حادثه حرم باز است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص حادثه حرم، اظهار کرد: پرونده متهم اصلی حرم مطهر رضوی به سرعت رسیدگی و حکم اعدام ضارب روحانیون رمضان حرم مطهر در مشهد دوشنبه هفته جاری اجرا شد.

صادقی تصریح کرد: موضوع چگونگی ورود سلاح سرد از بازرسی حرم مطهر رضوی مطرح است و اگر قاضی پرونده در خصوص قصور افراد به جمع بندی برسد، موضوع بررسی خواهد شد.

همکاری مردم در کاهش سرقت ها در خراسان رضوی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به بحث تغییر نرخ ها و تعدیل یارانه ها می‌طلبد که همه ی نهاد ها از جمله دادگستری یاری و محوریت بیشتری را در این زمینه داشته باشند که در استان با فعالیت استانداری و دستگاه اجرایی این امر به وقوع پیوست؛ ما نیز در نظر داریم که در سال جاری در همین راستا اقداماتی را داشته باشیم.

صادقی اظهار کرد: در بحث یارانه ها مردم نجابت خود را نشان دادند و با متانت مردم و هماهنگی های ایجاد شده در استان و شهرستان های سطح استان، پدیده ی خاصی را نداشتیم؛ و این از نجابت مردم است و اینکه آن ها خواستار این هستند که دولت محکم تر به کار خود ادامه دهد به طوری که منافع مردم نیز در خطر نباشد.

وی با اشاره به پیگیری های دادگستری در خصوص گلایه های مردم از سرقت های خیابانی و مسلحانه در چند سال اخیر، اظهار کرد: این امر باعث شد، تا شاهد این مسائل به شکل دزدی مسلحانه از طلا فروشی ها و بانک ها در استان نباشیم و امیدواریم که این رویه ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: پرونده متهم اصلی حرم مطهر رضوی به سرعت رسیدگی و حکم اعدام ضارب روحانیون رمضان حرم مطهر در مشهد دوشنبه هفته جاری اجرا شد.

برای جمع آوری معتادان متهاجرنیازمند فضا و بودجه هستیم

رییس کل دادگستری خراسان رضوی معتادان متجاهر را عامل سرقت های عادی که نوعا همراه با اذیت و آزار مالباخته هستند، خواند و افزود: تعداد قابل توجهی از آن‌ها چه در مشهد و دیگر شهرهای استان شناسایی و جمع آوری شدند.

صادقی گفت: البته به دلیل محدودیت های فضا و بودجه جمع آوری معتادان متجاهر به صفر نرسید، آن بخشی که مربوط به همکاران ما در دادسرا ها می باشد صدور حکم و دستور جمع آوری است اما دستور نگهداری معتادان با قاضی می‌باشد.

وی افزود: ما در جلسات متعددی به مسئولین کشوری و استانی اعلام کردیم که محدودیتی از باب جمع آوری نداریم چون آن ها مرتکب جرم می‌شوند و برای جامعه خطر آفرین هستند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی متذکر شد: ما برای تهیه ی فضا و بودجه مکاتباتی را داشتیم که همکاری ها خوب بودند، استانداری و شهرداری پای کار هستند اما ما خواستار جدیت بیشتر مسئولین در این زمینه هستیم.

صادقی بیان کرد: در ارتباط با اراذل و اوباش که در بعضی از استان ها باعث خطر آفرینی شده‌اند، دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ما اقداماتی را برای شناسایی، کنترل و دستگیری این افراد داشته‌اند.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه های خوبی نیز اجرا شد و تعداد زیادی از این افراد در شهرستان های مختلف استان تحت آموزش قرار گرفتند و به جامعه و زندگی عادی خود بازگشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار