روایت شاهد عینی از اعدام قاتل شهدای حادثه حرم رضویحکم اعدام قاتل شهدای حرم رضوی صبح امروز در زندان وکیل آباد مشهد برگزار شد که رئیس سازمان تبلیغات اسلامی این شهر به عنوان شاهد عینی نسبت به حواشی اجرای این حکم توضیحاتی در صفحه شخصی خود نوشت.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 21 June 2022

به گزارش تابناک رضوی به نقل از شهرآرانیوز، صبح امروز حکم اعدام قاتل روحانیون در حرم مطهر رضوی در مشهد اجرا شد. محمد فلاح، رییس سازمان تبلیغات اسلامی مشهد به عنوان شاهد عینی در اجرای این حکم حضور داشت که در صفحه شخصی خود نسبت به اتفاقات و حواشی آن واکنش نشان داد و نوشت: «بامداد امروز حکم اعدام عبدالطیف مرادی قاتل شهدای حرم رضوی اجرا شد که بدون حاشیه نیز نبود.

اولین و مهم‌ترین حاشیه اعتراض خانواده شهید اصلانی به نحوه اجرای حکم بود. پسر شهید به دلیل اینکه اگر در فضای زندان و جمع محدود حکم اجرا شود، شائبه شخصی بودن قتل قوت می‌گیرد. قاتل که در کوچه بن‌بست و با اغراض شخصی دست به قتل نزده، بلکه در حرم حضرت رضا (ع) عملیات تروریستی انجام داده است، پس، چون یک جرم اجتماعی محسوب می‌شود باید در ملاءعام اعدام شود.

اما شورای تامین، دادستان و مدیرکل دادگستری خراسان رضوی به دلایل مختلف از جمله عدم کنترل جمعیت در ملاءعام و تامین امنیت، به اتفاق نظرشان بر اجرای حکم در زندان بود.

دومین حاشیه این اتفاق، فحاشی و هتاکی یکی از حضار به قاتل در هنگام حضور در محل و اقدام برای عبور از داربست‌های حائل و قصد کتک زدن قاتل بود.

همین مورد کافی بود برای اینکه ملاحظه شورای تامین را موجه بدانیم، چون جمعیت چند صد نفر عصبانی را اصلا نمی‌توان کنترل کرد.

قاتل گرچه با آرامش مقابل طناب دار ایستاد، اما به سختی جان داد. در تمام این لحظات به قبض روح قاتل فکر می‌کردم که با چه چیزی مواجه خواهد شد.

البته به این موضوع نیز فکر می‌کردم که یک جوان ۲۱ ساله تحت تاثیر چند شبکه ماهواره‌ای که هر دو (شبکه‌های تفکیری سنی و شیعه) لبه‌ی یک قیچی هستند، قرار گرفته و علاوه بر داغدار کردن دو خانواده، هستی خود را هم به باد داده و با چه پرونده‌ای در پیشگاه خدا حاضر می‌شود.

حتی برای این قاتل هم دل انسان ممکن است بسوزد، چون انسان موجودی انس‌گیرنده و احساسی است، اما خدای عالم درباره اجرای احکام الهی در قرآن فرموده: مبادا رأفت و دلسوزی که دارید، شما را بگیرد؛ همانطور که پرستار و جراح دلسوز، نباید هنگام اجرای جراحی و بریدن گوشت و وارد کردن سوزن دردناک به بدن مریض، دلش رحم بیاید تا بتواند بیمار را درمان کند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار