نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد؛
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: باید کسانی در حوزه فرهنگ فعالیت داشته باشند که انقلابی و جهادی باشند تا بتوانند برنامه‌ها را بدون اینکه درگیر دور باطل بروکراسی اداری شوند، پیگیری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ 19 June 2022

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر یکشنبه در یکصد و سی و پنجمین نشست ماهانه شورای فرهنگ عمومی استان که به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه بررسی مشکلات فرهنگی مردم استان اظهار کرد: مقوله فرهنگ یکی از اساسی‌ترین زمینه‌هایی است که سعادت جامعه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: باید کسانی در این حوزه فعالیت داشته باشند که انقلابی و جهادی باشند تا بتوانند برنامه‌ها را بدون اینکه درگیر دور باطل بروکراسی اداری شوند، پیگیری کنند.

آغاز اجرای طرح سبد فرهنگی خانواده

محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در تشریح ابعاد اجرایی طرح سبد فرهنگی خانوار نیز اظهار کرد: استان خراسان رضوی در حوزه مصرف کالاهای فرهنگی ازجمله استان‌های پیشتاز کشور است و در این عرصه، عرضه کالاهای فرهنگی بیش از همه برای نوجوانان و جوانان ارزش و اهمیت پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: قشر نوجوان و جوان ما هم اکنون در معرض مستقیم تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند و نباید در برابر برنامه ریزی های مدون جریان ضدانقلاب برای استحاله معرفتی قشر آینده ساز کشور، فرزندان انقلاب را موردغفلت قرار داد.

وی افزود: بهره مندی عادلانه مردم از تولیدات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی یکی دیگر از سرفصل‌هایی است که باید موردتوجه قرار بگیرد؛ به گونه‌ای که متأسفانه امروزه بسیاری از تالیفات مناسب و یا فیلم‌های سینمایی در شهرستان‌ها ارائه نمی‌شود و از این جهت، درحالی که ما همواره این انتقاد را مطرح می‌کنیم که تولیدات سینمای ایران نباید منحصر در شمال شهر پایتخت باشد و فقط اقشار ثروتمند و مرفه جامعه از آن بهره ببرند اما در عین حال، هیچ تلاشی برای فراهم کردن زیرساخت‌های نمایشی در شهرستان‌ها نداشته ایم و بسیاری از شهرستان‌های استان، از زیرساخت‌های فرهنگی مناسب بی بهره هستند.

حسین زاده اظهار کرد: دستگاه‌های ما از نظر مخاطب فرهنگی دارای دو لایه هستند؛ اولاً لایه‌ای از کارکنان و خانواده‌های آنان و دوماً لایه قشر مخاطب و جامعه هدفشان که در این راستا، آموزش و پرورش در استان در وهله اول با جامعه دانش آموزان و خانواده‌های آنان مواجه است و دوم قشر فرهنگی شامل معلمان، دبیران و اساتید را در خود جای داده که همین کارکنان و خانواده‌های آنان، جمعیت مؤثری از مردم استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کارگروهی از نمایندگان دستگاه‌های توانمند فرهنگی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، معاونت فرهنگی شهرداری مشهد، سازمان تبلیغات اسلامی استان، صداوسیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سایر نهادها در بازه‌های زمانی ماهانه، ضمن تسهیل دسترسی مردم به محصولات فرهنگی منتخب همچون کتاب، تولیدات تصویری و نمایش‌های مناسبتی، نسبت به ترویج محصولات برگزیده اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه بودجه لازم برای اجرای این طرح از محل ۲ درصد بودجه فرهنگی هر سازمان تأمین خواهد شد، ابراز کرد: همه سازمان‌ها در این حوزه مسئول هستند زیرا توجه به کارکنان نهادها و خانواده‌های آنان در عنوان مرحله اول، بخش قابل توجهی از مردم استان را شامل خواهد شد.

حرم امام رضا (ع)، مؤثرترین ظرفیت فرهنگی استان

در ادامه محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه، اجرای سلیقه‌ای طرح از سوی مدیران، از جمله چالش‌های اجرای طرح سبد فرهنگی خانوار است، اظهار کرد: تأثیر جامعه نخبگانی استان بر تدوین این طرح کمتر موردتوجه قرار گرفته است. علاوه بر این، ساز و کارهای قانونی و جذابیت‌های تشویقی لازم برای حضور کارکنان و مشارکت خانواده‌های آنان باید مدنظر قرار بگیرد و این دو از جمله مسائلی است که باید در این طرح موردبازنگری قرار بگیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار