قطعی و افت فشار مکرر آب در شهر بجستان باعث مشکلات عدیده ای برای شهروندان بجستانی در دمای ٣٨ درجه شده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵ 17 June 2022

به گزارش تابناک رضوی، در پی اتفاق چندین باره در خط اصلی انتقال آب شهر بجستان و بحران قطعی مکرر آب در این شهرستان که از چند روز قبل بوجود آمده است، آب بیشتر مناطق این شهر قطع می باشد.

امروز با دستور مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی، اکیپی از مرکز استان به همراه مدیر کل آبفای استان به بجستان اعزام شدند.

علوی مدیر عامل آبفای استان در بدو ورود به بجستان در گفتگو با تابناک گفت : متاسفانه آب شرب شهر بجستان بعلت ترکیدگی خط انتقال، بیش از ۷۲ ساعت است که در دمای طاقت فرسای ٣٨ درجه ، دچار قطعی و افت فشار شده است و همشهریان عزیز ما در این شهر را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

این در حالی است که نماینده و فرماندار بجستان نیز در تماس های جداگانه با استاندار خراسان رضوی، خواستار ورود جدی استانداری به مشکل بحران آب بجستان شده اند.

امروز و با دستور معاون عمرانی استاندار نیز از سایر شهرستان های همجوار درخواست اعزام تانکر های حمل آب شده است. ماشین آلات راهداری هم به کمک اداره آبفا آمده اند.

علیرغم آنکه با پیگیری های جدی نماینده مردم، فرماندار و امام جمعه این شهر پروژه های مخزن ذخیره آب، سوله آب شیرین کن، و مخزن سه هزاری شهر بجستان، بطور کامل تأمین اعتبار و عملیات اجرایی آن هم آغاز شده است، اما اتمام کامل پروژه و بهره برداری از آن مدتی بطول خواهد انجامید.

یک اکیپ امدادی از آبفای شهرستان گناباد هم برای کمک به همکاران شان در رفع مشکل خط انتقال، به شهرستان بجستان اعزام شده اند.

محمد صفایی نماینده مردم بجستان و گناباد نیز برای چندمین بار در پایتخت به سراغ معاون وزیر نیرو رفت و پیگیر تأمین اعتبار برای خرید دستگاه آب شیرین کن برای بجستان شد.

پیشنهاد شده فعلا و تا زمان رفع کامل مشکل خط انتقال، برداشت آب از چاه های قبلی که در منطقه وجود دارد انجام شود تا مشکل مردم در کوتاه ترین زمان ممکن حل شود.

لازم به ذکر است آب بسیاری از شهروندان بجستانی در چندین منطقه این شهر طی سه شبانه روز گذشته کاملا قطع بوده و هم اکنون نیز قطع می باشد و مردم با مشکلات عدیده ای با توجه به قرار داشتن در فصل گرم سال مواجه شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار