کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از امروز تا اواخر هفته با تقویت فشار هوا در سطح زمین شاهد افزایش سرعت وزش باد هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 24 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز افزایش قابل ملاحظه دما در استان خراسان رضوی را شاهد هستیم به طوری که در نواحی گرمسیر افزایش دما به حدود ۴۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

اثمری ادامه داد: طی شبانه روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان بود که پیش بینی می شود امروز در سردترین ساعات با افزایش ۲ درجه ای به ۱۷ و در گرمترین ساعات نیز با افزایش هفت درجه ای به ۳۷ درجه بالای صفر برسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: از امروز تا اواخر هفته با تقویت فشار هوا در سطح زمین شاهد افزایش سرعت وزش باد هستیم که در برخی ساعات و مناطق، گاهی شدید و همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا همراه با بروز خسارت خواهد بود که تا آخر هفته، این وضعیت در استان ماندگار است.

وی همچنین در ادامه متذکر شد: برای اواخر هفته و در نواحی شمالی استان افزایش ابرناکی و باران در نواحی مرتفع استان پیش‌بینی می‌شود و انتظار کاهش دما از فردا آغاز شود و تا آخر هفته ادامه یابد.

اثمری در خاتمه خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای هوا ی ۱۰ درجه و مه ولات با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار