فرمانده قرارگاه ارتش در شمال شرق:
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: مقاومت در دفاع مقدس نشان داد که همچنان مقتدر هستیم و وظیفه داریم تا آنچنان که از شهدا آموخته‌ایم از ولایت دست برنداریم و در این راه ثابت قدم باشیم.
کد خبر: ۱۰۴۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 24 May 2022

له گزارش تابناک رضوی ، امیر سرتیپ رضا آذریان فتح خرمشهر امروز در صبحگاه مشترک یگان‌های نیروهای مسلح خراسان رضوی که به مناسبت بزرگداشت روز سوم خرداد در مشهد برگزار شد اظهار داشت: سالروز فتح خرمشهر ، روز مقاومت، ایثار و پیروزی است که به نام ملت بزرگ ایران اسلامی در تاریخ این کشور و در دوران دفاع مقدس ثبت شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش افزود: مقاومت در دفاع مقدس نشان داد که همچنان مقتدر هستیم و وظیفه داریم تا آنچنان که از شهدا آموخته‌ایم از ولایت دست برنداریم و در این راه ثابت قدم باشیم.

وی اضافه کرد: امروز نیز آماده هستیم تا با جهاد تبیین در تمام رده ها و ارگان های خود، برای جلوگیری از جنگ ترکیبی دشمن اقدام کنیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار داشت: همه ما باید افتخار داشته باشیم تا در عرصه‌های مختلف رزمنده باشیم و در راه شهیدان گام برداریم تا بخشی از مسائل فرهنگی و اقتصادی کشور که دچار آسیب شده را به پیروزی برسانیم.

یعقوبعلی نظری با اشاره به این که خرمشهر در سه مقطع دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشت اضافه کرد:در ابتدای جنگ، مقاومت 34 روزه برای جلوگیری از اشغال این شهر باعث تغییر در سرنوشت نهایی جنگ شد زیرا صدام به فکر تسخیر کل ایران در کمتر از چند روز بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: با این که در عملیات‌های مختلف به پیروزی‌هایی دست پیدا کرده بودیم ولی فتح خرمشهر سبب شد تا رویکرد دشمن متخاصم از هجومی به دفاعی تغییر پیدا کند.

 

نظری افزود: بعد از پذیرش قطعنامه 598, دشمن دوباره به طمع افتاد و به سمت این شهر دست درازی کرد که مردم و نیروهای مجاهد با تلاشی ستودنی نگذاشتند دست دشمن بعثی به خرمشهر برسد.

وی ادامه داد: اگر بهمن 1357 را نقطه آغازین انقلاب اسلامی ایران در نظر بگیریم فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 نقطه عطف انقلاب بود که با تلاش و کوشش باید از این دستاوردهای انقلاب دفاع کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار