چهار طرح کتاب‌خوانی با هدف ارتقای سطح سواد عمومی جامعه و همچنین افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در فرهنگسرای انتظار شهر مشهد رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ 22 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، مدیر کانون و موسسه فرهنگی هنري شهید ابراهیم روحی در این خصوص گفت: پوستر باشگاه کتاب‌خوانان مشهدی، رونمایی از پوستر طرح کتابخوانی ساده مثل روح‌الله به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل، طرح کتابخوانی به وقت هشت پیرامون ایام دهه کرامت و رونمایی از پوستر طرح چهره به چهره و چکامه از جمله طرحهای رونمایی شده است.

علی اکبر روحی گل ختمی با اشاره به پوستر باشگاه کتاب خوانان مشهدی افزود: در این چهارچوب به صورت ماهانه با برگزاری مسابقه کتابخوانی سعی در رشد سرانه مطالعه استان خراسان رضوی می‌شود و شرکت‌کنندگان در بستر سامانه مرکز مجازی مطالعات کتابخوانی به آدرس www.ketab.ir حضور یافته و در برنامه‌های در حال برگزاری مشارکت می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به نزدیک شدن به سالگرد ارتحال امام راحل (ره) امروز از پوستر ساده طرح کتابخوانی " مثل روح‌الله" رونمایی شد.
گل ختمی بیان کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی به وقت هشت عنوان طرح دیگری است که به مناسبت نزدیک شدن به ایام دهه کرامت و با معرفی کتاب برمدار آفتاب صورت می‌گیرد تا مخاطبان با سبک زندگی آن امام همام بیشتر آشنا شوند.
این فعال فرهنگی همچنین از رونمایی پوستر طرح چهره به چهره و چکامه نیز خبر داد و اظهار کرد: در این طرح حلقه‌های تربیتی کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای رفتارهای اجتماعی را مورد هدف خود قرار داده است. این طرح در مناطق کمتر برخوردار استان اجرا می‌شود و سعی شده تا حلقه تربیتی نوجوانان بر اساس کتاب "دعوت و امید" با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شود.
وی گفت: امروز مراسم اهدای برگزیدگان مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب مادرانه، تاملی در مقام مادری و اهمیت فرزندآوری نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت یزدی برگزار شد، در این مسابقه که از میلاد حضرت زهرا(س) تا میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) برپا بود، از میان سه هزارو ۳۰۵ مشارکت کننده، تعداد ۱۲۵ نفر برگزیده و ۲۵۰ میلیون ریال جایزه بین این عزیزان اهدا شد.
در این مراسم محمد حسین زاده مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی،
علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی،‌ مسافری نماینده سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، نعمت زاده مجري کشوری طرح تربیتی چهره به چهره و حجت رضازاده نماینده معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار