طرح توسعه فضای کتابخوانی در حرم مطهر رضوی، با بهره‌برداری از دو پایگاه‌ کتابخوانی در دو رواق حرم مطهر و اجرای یک پروژه دیگر در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ 21 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد بیات، مدير نگهداري و بهره‌برداري ساختمان سازمان فني و نگهداري حرم با اشاره به جزئیات اجرای این پروژه در رواق‌های حرم مطهر رضوی گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و عمق بخشی به سطح معرفتی زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی، طرح فرهنگی توسعه فضای کتابخوانی در حرم مطهر رضوی از دی ماه سال گذشته در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات متنوعی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حرم مطهر انجام شده است، عنوان کرد: در گام نخست، پایگاه کتابخوانی رواق نجمه خاتون در دی ماه سال 1400 کلید خورد و در مدت یک ماه به بهره‌برداری رسید.
مهندس بیات افزود: پس از آن احداث پایگاه کتاب‌خوانی رواق دارالعباده در فروردین سال جاری کلید خورد که به تازگی عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و برای استفاده در اختیار زائران و عموم مخاطبین قرار گرفته است.
مهندس بیات همچنین با اشاره به طرح دیگر در همین راستا اظهار کرد: در حال حاضر ساخت پایگاه رواق کتاب در هشتی صحن قدس در دست اجرا است که تا نیمه خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار