توجه به مسائل مربوط به زن و خانواده و نقش آفرینی آنان در حوزه‌های مختلف امری بسیار مهم است که نباید اثرگذاری آن را در سطح شهر و کشور نادیده گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 20 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، حمایت از بانوان کارآفرین اقدامی است که مدیریت شهری در دوره ششم در دستور کار قرار داده است و برآن است که بستری برای بانوان توانمند و با ظرفیت را از سراسر کشور گردهم آورد تا بتوانند رونقی بر چرخش اقتصادی فراهم کنند.

برای نخستین بار در کشور نمایشگاه محصولات بانوان کارآفرین برگزار شده است؛ بهره‌مندی و استفاده از ظرفیت بانوان کارآفرین به عنوان موتور محرکه و پیشران توسعه، موجب خلق ارزش می‌شود و می‌توانیم به واسطه آن توسعه را رقم زنیم.
برگزاری نمایشگاه بانوان کارآفرین در ابعاد ملی به میزبانی مدیریت شهری مشهد لبیک به فرمایشات رهبری در خصوص حمایت از کارآفرینان است.
براساس سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته، تلاش است با توانمند سازی این بانوان و حرکت در مسیر رشد اقتصادی، شاهد رقم خوردن اتفاق‌های مثبت در حوزه اقتصادی بانوان، به ویژه بانوان سرپرست خانوار صورت گیرد.
در جلسه‌ای با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرعامل بنیاد علوی و شهردار مشهد بنا شد، اتفاق بزرگی در زمینه کارآفرینی بانوان‌ در حاشیه شهر مشهد رقم خورد و مقرر گردید تا مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بنیاد علوی جهت توسعه حوزه کارآفرینی بانوان در مشهد اختصاص یابد.
یکی از اقشاری که اشتغال آن‌ها نیازمند توجه جدی است، بانوان، بالاخص بانوان سرپرست خانوار هستند؛ امیدواریم به کمک دولت زمینه‌ای فراهم شود تا این بانوان تولیدات راحت‌تری در منزل و بازار در دسترس‌تری برای فروش داشته باشند.
خانم نازنین جلوه از استان هرمزگان متولی غرفه حصیر بافی در مورد برپایی این نمایشگاه بیان کرد: این نمایشگاه برای اولین بار در کشور برپا شده و خوشبختانه با استقبال پرشور مردم مشهد همراه گردیده است؛ بستر خوبی برای نمایش توانمندی‌های بانوان کارافرین فراهم شده و امیدواریم بتوانیم با کمک دستگاه‌های متولی، در سطح بین المللی نیز دستاوردهای و محصولات خود را به نمایش بگذاریم.
زهرا عیانی از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با ارائه گلیم‌های بسیار زیبا در این نمایشگاه گفت: هنر دستی بانوان استان ما در سطح کشور و جهان حرف اول را می‌زند و خوشبختانه می‌توانیم در نمایشگاهی که برگزار شده است، کارهایمان را به نمایش بگذاریم.
فاطمه سلیمی؛ رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای ششم مشهدمقدس نیز درباره این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم شورای ششم به ویژه در حوزه بانوان حمایت از الگوی سوم زن مسلمان است و کارآفرینی یکی از ویژگی‌های بارز این الگوی زن مسلمان است.
وی خاطرنشان کرد: باید از اشتغال آفرینی و کارآفرینی بانوان حمایت کرد و ما نیز در شورا در این زمینه ریل‌گذار و تسهیل‌کننده هستیم و این نمایشگاه نیز یکی از مهمترین نمادها و شاخص‌های این سیاست است.
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای ششم مشهدمقدس تصریح کرد: در تلاش هستیم این قبیل نمایشگاه‌ها را با محوریت حاشیه شهر مشهد برای ترویج روحیه کارآفرینی بیشتر کنیم و امیدواریم این نمایشگاه الگوی مناسبی در این زمینه باشد.

کتایون حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار