رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهدمقدس خبرداد:
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها، نیمه دوم تیر‌ماه سال جاری به میزبانی مشهدمقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 17 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، هاشم دائمی در گفتگویی از برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور به میزبانی مشهدمقدس خبرداد و اظهارکرد: ضرورت و اهداف مختلفی برای برگزاری این نشست تدوین و تعریف شده که یکی از آنها، تصمیم‌گیری و اتفاق نظر روسای کمیسیون‌های حقوقی در خصوص طرح‌ها و لوایح مرتبط با مدیریت شهری است.

وی مشارکت کمیسیون‌های شورای شهر برای تصمیم‌ساز شدن و ارائه خط مشی به مجلس و دولت را از دیگر ضرورت‌های برگزاری این نشست دانست و گفت: در حاشیه این نشست که نیمه دوم تیر‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، دبیرخانه دائمی کمیسیون‌های حقوقی را هم تشکیل می‌دهیم که دستاورد ارزنده و مثمر ثمری برای مدیریت‌های شهری است.

دائمی در ادامه صحبت‌های خود به تشریح محورهای این نشست 2 روزه پرداخت و افزود: یکی از شاخص‌ترین اهداف مدنظر، انتقال تجربیات و اطلاع از نحوه عملکرد کمیسیون‌های حقوقی خواهد بود
.
دائمی تصریح کرد: در این اجلاسیه، بررسی چالش‌‌های حقوقی طرح‌های تفصیلی کلانشهرها، طرح اصلاح قانون مهندسی و کنترل ساختمان و طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

لایحه یکپارچه‌سازی مدیریت هماهنگ و یکپارچه‌ شهری، حدود وظایف و اختیارات شوراها و چالش‌های حقوقی کسب درآمدهای پایدار شهری، دیگر موضوعاتی است که دائمی بر پیگیری و تبادل‌نظر درخصوص آنها در نشست یاد شده تاکید کرد.

وی افزود: امیدواریم برگزاری این نشست دستاوردهای سازنده‌ای برای حوزه حقوقی مراکز استان کشور داشته باشد؛ دستاوردهایی که بی‌شک در تعاملات بین شهروندان و مدیریت‌های شهری اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار