مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از جزئیات ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی در آرامگاه فردوسی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 14 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، سید جواد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات برنامه‌های بزرگداشت فردوسی اظهار کرد: ۲ سال است که به دلیل شرایط کرونایی برنامه‌ای در روز فردوسی نداشته‌ایم. قطعا امسال روز بزرگداشت فردوسی با استقبال خوبی روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: ویژه برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت، از ساعت ۱۷ در محل آرامگاه فردوسی برگزار خواهد شد. حد فاصل ۲۴ اردیبهشت تا سه خرداد که روز آزادسازی خرمشهر نام دارد، توسط خراسان رضوی دهه حماسه نام‌گذاری شده که در این ۱۰ شب نیز در آرامگاه فردوسی برنامه خواهیم داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی ادامه داد: از مقامات علمی، سیاسی و فرهنگی برای حضور در این مراسم دعوت شده است. همچنین عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی نیز به احتمال ۹۰ درصد در این برنامه حضور خواهد داشت. دعوت‌نامه‌ای نیز برای بسیاری از کنسولگری‌ها و سفارت‌ها ارسال شده تا در این برنامه پذیرای آن‌ها باشیم.

حضور سالار عقیلی در مشهد به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی

موسوی گفت: برنامه‌ها با گلباران آرامگاه فردوسی آغاز خواهد شد. همچنین نقالی، مرشدخوانی، سخنرانی و اجرای سالار عقیلی در این برنامه پیش‌بینی شده است. همچنین سرودهایی با سه گویش افغان، تاجیک و ایرانی در این برنامه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پرده‌خوانی استاد جهان‌پا، رونمایی از طرح یادمان میدان سپهبد، اهدای نشان عالی فردوسی، برگزاری همایش علمی پژوهشی پیام شاهانامه و پایندگی زبان فارسی، برگزاری جشنواره شعر از توس تا نیشابور، برگزاری اختتامیه فراخوان داستان حماسی، رویداد کارگاهی و آموزشی سینما حماسه، برگزاری نشست‌ هم‌اندیشی هنر حماسی، برگزاری نمایشگاه تخصصی از نفایس خطی و سنگی شاهنامه‌های موجود در گنیجنه رضوی و ویژه‌برنامه ورزش‌های زورخانه‌ای و آیین‌های پهلوانی از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی در آرامگاه حکیم توس خواهد بود.

برچسب ها: فردوسی ، تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار