دادستان عمومی و انقلاب گلبهارتاکیدکرد:
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گلبهارگفت: به افرادی‌که بدنبال کسب منافع نامشروع هستند واقدام به اخلال در نظام اقتصادی و احتکار اقلام و مایحتاج عمومی مردم می کنند، اتمام حجت می‌کنم که به شدت هرچه بیشتربااین افراد برخورد خواهم کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱ 14 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک رضوی ازگلبهار ،قاضی حمیدعلیزاده دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گلبهار گفت: افرادی که به روش های مختلف اقدام به کسب منافع نامشروع ازطریق اخلال درنظام اقتصادی واحتکاراقلام ومایحتاج عمومی مردم می نمایند اتمام حجت می نمایم که به شدیدترین نوع ممکن بااین افراد برخوردخواهم کرد .

اوگفت: ما در دستگاه قضایی، در شهرستان گلبهار، برای رسیدگی به این موارد شعبه ویژه‌ای تعیین کرده و از همه ظرفیتها در جهت برخورد جدی با این افراد سودجو ومنفعت طلب استفاده خواهیم کرد.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گلبهارگفت: اشخاصی که بصورت عمده اقدام به اخلال در نظام اقتصادی می‌کنند و می‌دانند وقتی برنج و روغن ودیگرمایحتاج عمومی مردم کم باشد نارضایتی مردم زیاد شده و نتیجه‌ آن ورود مردم به کف خیابان و درگیری و شعار بر علیه اصل نظام و ولایت فقیه و سپس موج سواری منافقان و ضدانقلاب را در پی دارد بدانند چنانچه عمل آنان بصورت گسترده و در حد افسادفی‌الارض باشد، مجازات قانونی آن اعدام است .

اوگفت: اگر عمل واقدام اینگونه افراد افسادفی‌الارض نباشد مجازات قانونی آن ۵ الی ۲۰ سال زندان است و در هر دو صورت دادگاه بعنوان جزای مالی به ضبط اموالی که از طریق خلاف قانون بدست آمده، حکم صادرمی نماید.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گلبهارگفت:در مرحله بعد اگر فرض مقدار تخلف کمتر باشد مجازات قانونی آن جزای نقدی، حبس و شلاق تا ۷۴ ضربه در ملاعام و در میدان مرکزی شهر خواهد بود.

وی گفت: به دستگاه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی، اداره صمت، اداره تعزیزات و اتاق اصناف نیز تاکید کرده ایم ضمن رعایت اقدامات پیشگیرانه و رصد کامل اوضاع و احوال، کوچکترین مسامحه‌ای با این متخلفین نداشته باشند

حمیدعلیزاده گفت: در نحوه توزیع هم ورود کرده و تاکید کرده ایم کرامت انسانی رعایت شود و اگر قرار است ازدحام صورت بگیرد، زمانبندی رعایت شود تا مردم اذیت نشوند و اگر صفی باشد مکان مناسب و صندلی قرار گیرد و در چند نقطه در شهر توزیع انجام شود.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گلبهار درپایان گفت: توقیف مقدار قابل توجهی روغن نباتی احتکار شده، در چند روز اخیر درشهرستان گلبهار به اجرادرآمده که این کالاها توقیفی توسط اتاق اصناف با نظارت نیروی مقاومت بسیج در یکی از میادین شهر به قیمت روی کالا توزیع گردید و پیگیرهستیم تا سهمیه گلبهار در خصوص اختصاص کالاهای مورد نیاز، جدای از شهر چناران انجام شود و توزیع ان نیز بنحو احسن صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار