مسئول فنی انتقال خون خراسان رضوی:
مسئول فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: علت معافیت اهدای خون در فرد حجامت شده صرفا به خاطر شیوه انجام رفتار‌های پر خطر است؛ احداث پالایشگاه خونی در کشور اقدامی ملی است و استان ظرفیت این اقدام را دارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 10 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، مجدی با بیان این مطلب گفت: پلاسمای خونی جهت تامین مواد اولیه دارو طی قرارداد کشوری به ستاد مرکزی داده می‌شود تا به آلمان صادر شود.
وی افزود: پلاسمای خونی مازاد در استان جهت تامین دارو‌های خاص به آلمان صادر می‌شود و ضمن قرارداد کشوری در عوض تامین دارو و با مواد اولیه دارویی انجام می‌شود.

وی گفت: بانوان اهداکننده خون در مشهد نسبت به میزان کشوری از افزایش نیم درصدی برخوردار بوده است به طوریکه بانوان مشهدی ۵/۵ درصد امسال اهدای خون داشتند در حالیکه در کشور میزان مشارکت بانوان در امر اهدای خون ۵ درصد است.

مجدی گفت: بانوان و جمعیت جوان از جمله قشر‌های هستند که در اهدای خون مشارکت کمتری دارند، ولی با این حال درصد بانوان اهداکننده خون نسبت به میزان کشوری بیشتر است.

او گفت: هدف اصلی و حیاتی ما در انتقال خون ترغیب مردمی به اهدای خون است که علاوه بر اهدای خون فرآورده‌های خونی مانند گلبول قرمز فشرده، پلاسما و پلاکت استفاده می‌شود.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: اهدای خون علاوه بر اینکه در کاهش استرس و سرطان و فشار خون موثر است در مراکز درمانی، اعمال جراحی، زایمان و بیماران سرطانی و... استفاده می‌شود.

او گفت: ذخیره یک هفته‌ای خون به منزله شرایط سبز است و بیش از این به جهت ضایعات نمی‌توان نگهداری کرد.

سرپرست اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷۹ هزار مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد بیش از ۱۴۲ هزار خونگیری انجام شد که نسبت به سال ۹۹ افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

معافیت یکساله حجامت و خالکوبی در اهدای خون

مسئول فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: خالکوبی و حجامت و مصرف دارو‌های خاص تا یکسال مانع اهدای خون می‌شود.
حسنی گفت:بر آنیم تا مجمع خیرین اهدای خون را در استان فعال کنیم و در تلاشیم تا وضعیت سبز ذخایر خونی را تداوم دهیم.
وی گفت:از اسفند ماه از وضعیت سبز ذخایر خونی خارج نشدیم در صورت وضعیت قرمز بودن ذخایر خونی. عمل‌های جراحی با تاخیر انجام می‌شود.

وی گفت: هر لحظه ممکن است نقش اهداکننده خون و مصرف کننده عوض شود و اهدای خون مسئولیت اجتماعی و وظیفه اجتماعی در هر جامعه‌ای است مشارکت در امر سلامت جامعه‌ای است که خود فرد، عضو آن هستند.

مسئول فنی انتقال خون خراسان رضوی گفت: رفتار غیر بهداشتی در انتقال خون آگاهانه و یا آگاهانه پوست آسیب دیده در معرض ترشحات بدن دیگری بالخصوص خون قرار بگیرد رفتار پر خطر می‌شود خالکوبی طب سنتی حجامت و. یکسال معافیت دارد.

وی گفت:علت معافیت اهدای خون در فرد حجامت شده صرفا به خاطر شیوه انجام رفتار‌های پر خطر است؛ احداث پالایشگاه خونی در کشور اقدامی ملی است و استان ظرفیت این اقدام را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار