فرمانده سپاه امام رضا (ع) تاکید کرد؛
فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: بیش از چهل سال است که دشمن برای مأیوس‌سازی مردم و مسئولان می‌کوشد و تلاش مستمری برای وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ‌نمایی ایرادات و کوچک‌نمایی رویش‌هایی که می‌تواند با منطق عقل و احساس بشری ارتباط برقرار کند، دارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ 10 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاحیه «ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی»، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف به آن اشاره و تأکید فرموند، ضرورت خروج از محاصره تبلیغاتی و بازسازی انقلابی فرهنگ و رسانه است؛ انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان رویکردی جدید در مدل حکمرانی و نیز رویکردی جدید در تعریف انسان و زیست انسانی همواره در معرض هجوم رسانه‌ای جهت انزوای این مدل قراره گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از چهل سال است که دشمن برای مأیوس‌سازی مردم و مسئولان می‌کوشد و تلاش مستمری برای وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ‌نمایی ایرادات و کوچک‌نمایی رویش‌هایی که می‌تواند با منطق عقل و احساس بشری ارتباط برقرار کند، دارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با بیان این‌که بازدارندگی رسانه‌ای و افزایش تاب‌آوری رسانه‌ای در مقابل تحرکات سنگین دشمن جز با بازسازی انقلابی فرهنگ و رسانه مقدور نخواهد بود، خاطرنشان کرد: سازمان رسانه‌ها باید چابک، مجهز به تحلیل و مردم‌شناس باشند که تمام این مؤلفه‌ها جز با تکیه بر اندیشه محقق نخواهد شد.

وی افزود: تولید اندیشه و پشتوانه‌سازی‌های علمی، رمز موفقیت در مسیر اقدامات رسانه‌ای است که انسان‌های فعال در حوزه رسانه نیز باید در یک شبکه منسجم که عمود و محور آن معارف دینی و مقامی انقلابی است، اقدامی جبه‌ای، روشنگرانه و آفندی داشته باشد.

غیاثی با بیان این‌که بازسازی فرهنگ و رسانه با تکیه بر عقلانیت، فناوری، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای، هم‌افزایی نخبگان، اجتناب از موازی‌کاری، توجه به سنت‌ها و سرمایه‌گذاری همراه با ایجاد چرخه شفافیت اقتصادی و نیز ساخت و بازساخت مداوم سرمایه‌های فکری این مهم قابل دستیابی است، ابراز کرد: برای اینکه این حرکت در مسیر تعالی انقلاب اسلامی گام بردارد، امیدواریم.

وی متذکر شد: تحقق این مهم ارمغان ارزشمندی به نام «ارتباط با مردم» و برقراری گفت‌وگو بین نظام و امت خواهد داشت.

فرمانده سپاه امام رضا یادآور شد: رسانه‌های فعال باید همان‌قدر که رفتار ایجابی و هم‌سو نسبت به رویش‌ها و امیدها داشته باشند، باید مطالبه‌گر و دادخواه امت باشند که شرط نداشتن مخرج با دشمن در این است که مبنا و افق حرکت مطالبه‌گری، تحقق نتیجه و حل مسئله ذیل انقلاب اسلامی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار