آیت‌الله‌علم‌الهدی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند با ابزارهای قانونی خود، رانندگان را ملزم به پایبندی به قانون کند، خاطرنشان کرد: ترویج قانون مداری در جامعه، مهم‌ترین رسالت پلیس است اما برای ترویج قانون مداری نیز به مقدمات و امکاناتی نیاز است.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 09 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور کشور که ظهر امروز به میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ رانندگی در هر کشور نشانه‌ای از فرهنگ عمومی مردم است، اظهار کرد: آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی ایرانی، روحیه مساوات و ایثار را در مردم نهادینه می‌کند و اگر این ایثار و از خودگذشتگی در حوزه اقتصاد با بسته‌های معیشتی و کمک به محرومان تجلی می‌یابد، باید سایر ابعاد آن نیز در حوزه‌های دیگر ازجمله فرهنگ رانندگی با تردد ایمن و آرام در خیابان‌ها متجلی باشد.

ایشان افزود: فرهنگ‌سازی در عرصه حمل و نقل و ترافیک مقدم بر اعمال دستورالعمل‌های تنبیهی و تشدید جرائم است؛ زیرا رانندگان وسایل نقلیه در خیابان‌ها در واقع همان افرادی هستند که در زمان بحران‌های اقتصادی و یا بزنگاه‌های خاص، از یکدیگر پشتیبانی و دستگیری می‌کنند و لذا اگر مردم ما از این حقیقت آگاه باشند، قطعاً روحیه ایثار و گذشت را در فرهنگ رانندگی خود نیز رعایت می‌کنند. این موضوع خصوصاً در شهر امام رئوف، اهمیت مضاعف خواهد داشت.
رفع مشکلات ترافیکی مشهدالرضا(ع) یک ضرورت است
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند با ابزارهای قانونی خود، رانندگان را ملزم به پایبندی به قانون کند، خاطرنشان کرد: ترویج قانون مداری در جامعه، مهم‌ترین رسالت پلیس است اما برای ترویج قانون مداری نیز به مقدمات و امکاناتی نیاز است. در این باره متأسفانه در جاده‌های استان خراسان رضوی که به خاطر حضور مستمر و همه‌روزه زائران امام رضا (ع) از نظر ترافیک تردد وسایل نقلیه همواره بسیار شلوغ است و این موضوع حتی در ایام پیک زیارتی تشدید می‌شود، نیروی انسانی پلیس راهور در این استان تناسب معقولی با وضعیت تردد در جاده‌های استان ندارد.
ایشان ادامه داد: در مشهدالرضا(ع) علیرغم اینکه سالانه حدود 10 پیک زیارتی داریم، تقسیم نیروی انسانی در پلیس راهور به‌تناسب تقسیمات معمول در میان استان‌های دیگر کشور است که باید این موضوع اصلاح شود و شورای ترافیک کشور ضمن بررسی جاده‌های برون‌شهری و همچنین خیابان‌های مشهدالرضا(ع)، طراحی‌های ابتکاری برای رفع گره ترافیک این شهر ارائه کند.
در انتهای این دیدار، آیت الله علم‌الهدی از زحمات شبانه‌روزی و تلاش‌های مخلصانه افسران و سربازان پلیس راهور تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار