رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی از اعزام تیم‌های پزشکی به حاشیه شهر مقدس مشهد خبر داد و گفت: به طور متوسط به صورت هفتگی ۴۰۰ نفر از ساکنان مناطق حاشیه این شهر از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 09 May 2022

به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم، محسن ذاکریان اظهار داشت: به منظور توسعه عدالت در سلامت و افزایش دسترسی به خدمات درمانی، تیم های پزشکی این سازمان به صورت هفتگی به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر اعزام و خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط به صورت هفتگی 400 نفر از ساکنان مناطق کم برخوردار از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند افزود: بیشترین فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون بر روی دو موضوع محرومیت‌زدایی و پیشگیری از سقط جنین سالم بوده است.

ذاکریان تصریح کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی هفته‌ای 400 ویزیت رایگان در مناطق محروم و حاشیه‌ شهر انجام می‌شود و به طور متوسط 150 نفر از این افراد به داروخانه، آزمایشگاه، سونوگرافی، مرکز تصویربرداری و مرکز درمانی ارجاع می‌شوند و تمامی هزینه‌های دارویی و درمانی آنان توسط جهادگران خیر حوزه سلامت تامین می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات شاخص این ایام تداوم اقدامات مؤثر همچون جلوگیری از سقط جنین نفس بوده و تاکنون توانسته‌ایم با انجام اقدامات مؤثر در خصوص اصلاح نگرش و باور مردم در مورد سقط جنین سالم از 76 سقط جنین سالم جلوگیری کنیم. اقدامات صورت گرفته در مرکز جلوگیری از سقط جنین " نفس " یک الگوی موفق کشوری بوده است و این مرکز زمینه ایجاد مراکز مشابه را در سراسر کشور فراهم کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار