مراسم بزرگداشت روز جهانی بهداشت دست همراه با آیین تجلیل از مدافعان سلامت بیمارستان‌های خراسان رضوی و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ 08 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، این مراسم روزگذشته با حضور جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان رضوی و سوپروایزرهای کنترل عفونت بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در استان در سالن آمفی‌تئاتر این بیمارستان اجرا شد.

قدردانی از سوپروایزهای کنترل عفونت در بیمارستان‌ها

در این مراسم شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: قدردان تلاش‌های سوپروایزرهای کنترل عفونت در بیمارستان‌های خراسان رضوی هستیم و خدا را شاکریم که شرایط کرونا در تمامی بیمارستان‌های استان روند نزولی داشته و توانسته‌ایم این بیماری را با مشارکت مدافعان سلامت کنترل کنیم.

آستان قدس رضوی در مقابله با کرونا پیشگام بوده است

بدیعی گفت: مجموعه آستان قدس رضوی در مقابله با بیماری کرونا پیشگام بوده و در این میان، بیمارستان رضوی به عنوان نگین درمان کشور و مشهد یکی از بیمارستان‌های پیشرو در این حوزه به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر ارائه خدمات قابل تقدیر بیمارستان رضوی به بیماران در دوران کرونا افزود: کسب رتبه درجه یک عالی توسط این بیمارستان در بین بیمارستان‌های کشور نیز موجب مباهات این دانشگاه است.

همکاری آستان قدس با دانشگاه علوم پزشکی

محسن محور مدیرعامل بیمارستان رضوی نیز در این مراسم اظهار داشت: آستان قدس رضوی همواره در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده و بیمارستان‌های امام رضا(ع) و منتصریه مشهد و همچنین بیمارستان چناران، از جمله موقوفات این آستان مقدس است که مدیریت آنها به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است.

 

معاون اول رئیس جمهور از تلاش مدافعان سلامت خراسان رضوی قدردانی کرد

وی گفت: همچنین مجموعه آستان قدس رضوی از ابتدای شیوع بیماری کرونا اقدامات ارزشمندی برای مقابله با این بیماری در همکاری با دانشگاه انجام داده است که اوج این اقدامات در دوران موج پنجم کرونای کشور با توجه به دستور 8 ماده‌ای تولیت این آستان قدس بوده است.

محور افزود: اهدای اقلام و تجهیزات پزشکی به ارزش حدود 15 میلیارد تومان به دانشگاه، سه شیفته کردن شرکت داروسازی ثامن برای افزایش تولید سرم و اختصاص یکی از رواق‌های حرم مطهر حضرت رضا(ع) برای واکسیناسیون کرونا، از جمله این اقدامات به شمار می‌آید.

وی در ادامه درباره برخی مستندات تاریخی مرتبط با رعایت بهداشت در بیمارستان‌های کشورهای اسلامی و اروپایی و همچنین رعایت بهداشت دست و اهمیت آن در پیشگیری از مرگ و میر بیماران نکاتی را مطرح کرد.

لزوم رعایت بهداشت دست به عنوان فرهنگ ایمنی

امیررضا صالح‌مقدم مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نقش جامعه پرستاری در کنار دیگر اعضای جامعه پزشکی و سلامت کشور در مهار بحران کرونا گفت: رعایت بهداشت دست اهمیت بسیاری در کنترل عفونت‌های بیمارستانی دارد و توجه به آن با گذر از دوران بحرانی کرونا نیز افزایش چشمگیری داشته است.

همچنین محمدحسن اعلمی رئیس مرکز تحقیقات کنترل عفونت و بهداشت دست بیمارستان امام رضا(ع) با بیان عبارت «اتحاد برای ایمنی» به عنوان شعار امسال روز جهانی بهداشت دست اظهار کرد: اشاعه بهداشت دست 5 رکن اصلی اعم از تغییر شست‌وشوی دست با آب و صابون به الکل، آموزش و تجربه، ارزیابی و بازخورد، یادآورنده‌ها همچون پوسترها و فرهنگ ایمنی است.

وی با اشاره بر ضرورت توجه بیشتر سیاست‌گذاران حوزه درمان و مسئولان بیمارستان‌ها به رعایت بهداشت دست به عنوان یک فرهنگ ایمنی افزود: بی‌تردید اشاعه این فرهنگ نیاز به مشارکت تمام مردم از جمله بیماران دارد و باید امر معروف و نهی از منکر را در حوزه سلامت گسترش دهیم.

پخش کلیپ برنامه‌های بهداشت دست بیمارستان رضوی، کلیپ اقدامات لازم بهداشت دست از نظر سازمان بهداشت جهانی و کلیپ منتخب برنامه‌های بهداشت دست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سازمان بهداشت جهانی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در بخش پایانی این مراسم با اعطای لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از جمعی از مدافعان سلامت بیمارستان‌های خراسان رضوی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار