سه عضو باند «لوکی‌سواران مخوف» که با تیراندازی و چاقوکشی مقابل یکی از بازارهای طلا فروشی در مشهد، چند کیلوگرم طلا را به سرقت برده بودند، با تلاش شبانه روزی کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شدند.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 05 May 2022

به گزارش تابناک‌رضوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ماجرای سرقت مسلحانه از بنکداران طلا و اظهار کرد: بیست و چهارم بهمن سال گذشته، 3 جوان که سوار بر دو دستگاه موتورسیکلت لوکی 180 بودند، به سمت سرنشینان یک دستگاه خودروی سمند در بولوار عدل خمینی (ره) حمله کردند و با ایجاد رعب و وحشت و چاقوکشی، کیف حاوی طلاهای بنکداران را از مقابل بازار طلا فروشان به سرقت بردند.

سردار محمد کاظم تقوی اضافه کرد: تیراندازی همزمان تبهکاران مخوف برای ایجاد ترس در مردم و رهگذران، جوی از وحشت را ایجاد کرد و سارقان مسلح در حالی که یکی از بنکداران طلا معروف به (کیفی) را مجروح کرده بودند، از محل گریختند.
وی تصریح کرد: با گزارش این حادثه به پلیس، بی درنگ گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره جنایی و با فرماندهی مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) عازم محل وقوع سرقت شدند و با توجه به اهمیت موضوع، تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید تصریح کرد: بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که 3 جوان که دو تن از آنان قوی هیکل هستند به تعقیب بنکداران طلا پرداخته اند و به کیف حاوی طلاهای آنان دستبرد زده اند.
اگر چه در برخی از فضاهای مجازی و سایت های خبری، مقدار طلاهای سرقتی 18 کیلوگرم اعلام شده بود ولی بررسی های دقیق پلیس نشان داد که مقدار طلاها کمتر از 5 کیلوگرم بوده است.
با وجود این سرقت مسلحانه در خراسان رضوی از جمله جرایمی محسوب می شود که گروه های تخصصی تا زمان کشف جرم و به طور شبانه روزی به تحقیق و پیگیری پرونده ادامه می دهند.
به همین دلیل هم گروه تخصصی زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره مبارزه با جرایم جنایی) وارد عمل شدند و جلسات کارشناسی را زیر نظر رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی تشکیل دادند.

سردار سرتیپ تقوی ادامه داد: تحقیقات میدانی و تجربیات کارآگاهان به سرنخ هایی رسید که نشان می داد سارقان مسلح از منطقه شمال و شرق مشهد در یک خط سیر از قبل تعیین شده، حرکت و سپس با بررسی جوانب در مقابل بازار طلافروشان اقدام به ارتکاب جرم کرده اند.
بنابراین استفاده از امکانات پلیسی و فناوری های نوین اطلاعاتی در دستور کار نیروهای عملیاتی قرار گرفت و گروه دیگری از کارشناسان فنی اداره اطلاعات جنایی نیز به یاری افسران عملیاتی آمدند و بدین ترتیب دامنه رصدهای اطلاعاتی به منطقه گلشهر و بولوار دوم طبرسی کشید.
رئیس پلیس با تجربه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پس از مدتی فعالیت های پلیسی و بازبینی دوربین های مدار بسته به سرنخ هایی از سارقان رسیدند که هویت آنان را برای پلیس نمایان کرد.
این بررسی ها بیانگر آن بود که دو جوان قوی هیکل «حمید و جمال - م» نام دارند که برادر هستند و فرد دیگری به نام «باقر – الف» با آنان همدست بوده است. سرتیپ محمد کاظم تقوی گفت: طولی نکشید که مخفیگاه دو برادر در بولوار طبرسی 28 و شهید آوینی 43 در حالی شناسایی شد که آنان دارای سوابق کیفری متعدد بودند.
وی افزود: عملیات کارآگاهان با راهنمایی و دستورات ویژه قاضی رضوی، وارد مرحله جدیدی شد و آنان با کسب مجوزهای قضایی، در یک عملیات رعدآسا، دو برادر مذکور را دستگیر کردند و به بازرسی از مخفیگاه آنان پرداختند.
مقام ارشد انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به کشف موتورسیکلت های لوکی180 سیاه و سفید رنگ و حدود 2500 گرم از طلاهای سرقتی افزود: متهمان طلاها را به صورت ماهرانه ای در داخل حیاط منزل مسکونی و زیر خاک پنهان کرده بودند که این طلاها به همراه موتورسیکلت های مورد استفاده در سرقت به پلیس آگاهی انتقال یافت.
سردار تقوی اضافه کرد: همزمان با کشف 100 گرم دیگر از طلاهای مسروقه که در دست همسران متهمان بود، عملیات برای دستگیری عضو دیگر باند به شهرهای شمالی کشور کشیده شد چرا که بررسی ها نشان می داد «باقر- الف» پس از تقسیم طلاها و برای آن که ردی از خود به جا نگذارد به یکی از شهرهای استان گیلان گریخته است به همین دلیل رصدهای اطلاعاتی با هماهنگی های قضایی و پلیسی در استان گیلان ادامه یافت و گروه دیگری از کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت های مسلحانه عازم شهرستان فومن شدند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی که جرایم مهمه را «خط قرمز» پلیس می داند، باقدردانی از تلاش‌های رئیس و کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی و همچنین حمایت‌های قضایی، تصریح کرد: به محض این که مخفیگاه متهم فراری در «قلعه رودخان» لو رفت بی درنگ کارآگاهان ویلای محل اختفای سارق مسلح را به محاصره درآوردند و او را نیز در حالی دستگیر کردند که در خواب ناز سحرگاهی به سر می برد!
سردار محمد کاظم تقوی با اشاره به کشف 900 گرم طلای سرقتی از مخفیگاه این متهم فراری نیز خاطرنشان کرد: با انتقال سومین عضو باند «لوکی سواران مخوف» به مشهد، تحقیقات در این باره ادامه دارد.

رکنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار