پشت پرده هوس‌های خوشمزه چیست؟
حتما برای شما هم پیش آمده که بعضی اوقات هوس غذای برشته غیر معقول داشته یاشید . اما اینکه هوس یک چیپس شور دارید یا شکلات یا یک تکه نان تست برشته سه خاسته متفاوت است و هر کدام دلیل خاصی دارد. اگر تمایل به غذایی دارید که کاملا ترد شده باشد به این معنی است که بدن شما کمبود کربن دارد و هر زمان که اشتیاق غیر معمول به چیزی داشتید می تواند نشان دهنده کمبود چیزی در بدن شما باشد .
کد خبر: ۱۰۴۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۹ 05 May 2022

تابناک رضوی: حتما برای شما هم پیش آمده که بعضی اوقات هوس غذای برشته غیر معقول داشته یاشید . اما اینکه هوس یک چیپس شور دارید یا شکلات یا یک تکه نان تست برشته سه خاسته متفاوت است و هر کدام دلیل خاصی دارد. اگر تمایل به غذایی دارید که کاملا ترد شده باشد به این معنی است که بدن شما کمبود کربن دارد و هر زمان که اشتیاق غیر معمول به چیزی داشتید می تواند نشان دهنده کمبود چیزی در بدن شما باشد .

اگر روزی تصمیم گرفتید تا شعله اجاقتان را زیاد کنید تا غذایتان برشته شود و علاقه دارید آنقدر غذاها را سرخ کنید که سیاه شوند دست نگه دارید. یکی از دلایل این اشتیاق به غذاهای برشته و نیمه سوخته می تواند ناشی از کمبود کربن در بدن باشد،و به جای اینکار کافیست میوه های تازه را در رژیم غذایی خود بیشتر کنید. یکی از منابع خوب کربن میوه های تازه هستند و با چند وعده مصرف بیشتر میوه ها در روز به راحتی این نیاز شما برآورده می شود.

بیشتر بخوانید:
کاری هویج برشته در فر؛ رژیمی و خوش طعم، یک بغل بشقابی عالی!
هوس غذای برشته
دلیل دیگر اشتیاق یا هوس غذای برشته و نیمه سوخته واکنش میلارد، است(واکنشی که بین اسیدهای آمینه و قندهای کاهنده رخ می دهد و سبب طعم متفاوت غذاهایی است که با حرارت قهو ه ای می شوند ) آشپزی یک علم است.

هنگام طبخ غذا واکنش های شیمیایی رخ می دهد از جمله واکنش میلارد و سبب طعم و مزه تلخ غذا می شوند اگر تا به حال بال مرغ برشته خورده باشید با این طعم به خوبی آشنا خواهید بود بعضی افراد هم که علاقه به خوردن ذغال دارند ممکن است به خاطر علاقه به طعم این واکنش یا کمبود کربن در بدنشان باشد.

هوس غذای برشته
 اگر هوس تخم مرغ کرده اید
هنگامی که هوس غذای برشته کردیم و تمایل به خوردن یک خوراکی داریم اولین کسانی که به یاد ما می آیند زنان باردار هستند. اما هر کدام از ما هم ممکن است در هر زمانی چنین ولعی را داشته باشیم .به نظر می رسد این ولع ها فراتر از یک هوس باشند آنها می توانند نشانه درخواستی از سوی بدنتان باشند .

اگر به شدت هوس تخم مرغ کرده اید ممکن است به خاطر کمبود ویتامین B-12 در بدنتان باشد. ویتامینها و مواد معدنی نقش مهمی در بدن ما دارند از جمله ویتامین B-12، این ویتامین به ساخت گلبولهای قرمز کمک می کند که نقش آن حمل اکسیژن و مواد مغذی در بدن و همچنین به عملکرد درست اعصاب مغز، نخاع، دست و پا کمک می کند.

از آنجایی که بدن ما خودش قادر به تولید ویتامین ها نیست باید آنها را از جایی دریافت کنیم . و تخم مرغ یکی از این منابع است .

بزرگسالان روزانه به ۲٫۴ میکرو گرم ویتامین B-12 نیاز دارند که یک تخم مرغ بزرگ ۲۵ درصد نیاز روزانه شما را به ویتامین B-12 را فراهم می کند.

هوس غذای برشته
 کمبود ویتامین B-12 در بدن می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی شود
ویتامین B فقط در تخم مرغ نیست بلکه به طور طبیعی در بیشتر محصولات حیوانی یافت می شود. بنابراین اگر شما گیاهخوار هستید یا از این مواد غذایی استفاده نمی کنید باید این موضوع را جدی بگیرید و با مراجعه به پزشک آن را بررسی کنید. دکتر آماندا هیز مورگان متخصص تغذیه بالینی می گوید :

اگر شما گیاهخوارید یا از منابع غذایی دارای ویتامین بی استفاده نمی کنید حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا پزشک با بررسی دقیق ، مقدار مورد نیاز بدن شما به این ویتامین را چه از طریق خوراکی یا مصرف مکملها توصیه کند. و این نکته را در نظر داشته باشید اگر بدن شما کمبود ویتامین B-12 داشته باشد ممکن است در ابتدا مشکلی برای شما ایجاد نکند اما اگر این کمبود برطرف نشود و یا طولانی مدت بدن شما دچار کمبود باشد می تواند باعث ایجاد عوارضی چون خستگی، ضغف، افسردگی، رنگ پریدگی پوست، آسیب های عصبی و عدم تمرکز شود.

 این نکته را به یاد داشته باشید:
به ندای بدن خود گوش کنید، هوسهای خود را نادیده نگیرید شاید کمبود یک ریز مغذی سبب می شود تا بدن شما یک ماده غذایی خاص طلب کند.

نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار