آیت‌الله‌علم‌الهدی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آثار وسیع حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، راهپیمایی روز قدس و حماسه‌ای که شما آفریدید، ثابت کرد امت اسلام پای کار است و جریان مقاومت جریان نافذ در پهنه امت با عظمت اسلام قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 03 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در خطبه دوم نماز عید سعید فطر که در حرم امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم، اظهار کرد: هفته معلم و یاد و خاطره استاد شهید مرحوم آیت‌الله مطهری را گرامی می‌داریم و ضمن عرض تبریک به مناسبت امروز که روز عید است، امیدواریم از عبادت و بندگی ما در درگاه خدا بهره وافر ببرد.


ایشان ادامه داد: از راهپیمایی ارزشمند و حماسه‌آفرین شما مرد و زن در روز قدس در هوای گرم با دهان روزه‌دار متشکرم و ان‌شاءالله امیدوارم این قدم‌هایی که برای بزرگداشت عظمت پیغمبر و اسلام در آن روز در وسط آفتاب به راه افتاد، بر صراط نلرزد و ان‌شاءالله خداوند متعال از یک عبادت ارزشمندی در کنار روزه قبول شده، این حرکت را از شما برادران و خواهران قبول کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آثار وسیع حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، راهپیمایی روز قدس و حماسه‌ای که شما آفریدید، ثابت کرد امت اسلام پای کار است و جریان مقاومت جریان نافذ در پهنه امت با عظمت اسلام قرار گرفته است.

ایشان بیان کرد: در عین این که امروز روز عید و سرور است اما از دو حادثه ناگواری که در ماه رمضان گذشته در شهر ما اتفاق افتاد، یکی در اول ماه و دومی در آخر ماه اظهار تأثر می‌کنیم؛ حادثه روزهای اول ماه، از دست دادن جان‌گداز دو عامل خدمتگذار و اثربخش و دو نیروی عزیز و ارزشمند انقلاب در حرم مطهر امام هشتم (علیه‌السلام) که به خاک و خون غلتیدند در نتیجه عمل یک جانور درنده ضد ولایت اهل البیت که بسیار حادثه تأثربخشی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: حادثه دوم در آخر ماه بود که یک عزیز کارگر فعال از قشر آسیب‌پذیر، یک پاکبان در وسط خیابان در حال خدمت مورد اصابت گلوله قرار گرفت؛ البته عزیزان ما در دستگاه‌های امنیتی این دو مسئله را از نظر علت و عامل اصلی پیگیری می‌کنند اما نمی‌شود گفت واقعأ این حادثه تصادفی بوده، یک عنصر جانور آمد در صحن، کسی را پیدا نکرد و دو عالم فعال و خدوم این مردم در حاشیه شهر را به خاک و خون کشید و یا یک پاکبان در حال انجام خدمت، از دو طرف خیابان، دو اراذل او را هدف قرار بدهند و این پاکبان مورد اصابت گلوله قرار بگیرد.

مشهد مورد تهاجم امنیتی و فرهنگی قرار گرفته است

ایشان خاطرنشان کرد: بنده با حسن استفاده از محضر پرفیض ریاست محترم قوه قضاییه در این محفل و این جمع می‌خواهم عرض کنم مسئله در مشهد ما یک مسئله خاصی است، شهر ما با همه عظمتی که از نظر مضجع شریف امام رضا (علیه‌السلام) دارد، مورد تهاجم دشمن هم از نظر مسائل امنیتی و هم از نظر مسائل فرهنگی قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: این ساده نیست که بگوییم یک پاکبان کار می‌کرده، از دو طرف خیابان به هم تیراندازی کردند و تیر و گلوله به او اصابت کرده یا یک جانور درنده آمده وسط صحن امام هشتم (علیه‌السلام) دو عالم زحمتکش خدوم مردم در قشر آسیب‌پذیر، آنان را به خاک و خون کشیده است.

ایشان با بیان این‌که از دستگاه‌های امنیتی خواهش می‌کنم در این موضوع بررسی بیشتری انجام دهند زیرا جای تحقیق دارد، ابراز کرد: یک جریان است که می‌خواهد مشهد را بهم بریزد، ماجرا یک ماجرای عادی و معمولی نیست؛ یک پاکبان زحمت‌کش و عائله‌مند در وسط روز آن هم در خیابان، بگویند در دو طرف خیابان دو نفر به هم تیراندازی می‌کردند و گلوله به او خورده، در خون بتپد و چهار بچه‌اش یتیم بشود، پاکبان این عنصر زحمتکش کجا دشمن دارد؟

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کد: جریانی است که شهر و امام رضا (علیه‌السلام) را هدف گرفته، جریان مرجعیت همه مردم که از همه دنیا می‌آیند اینجا را هدف گرفته و از اینجا کل کشور را هدف گرفته‌اند، امیدواریم عزیزان ما در عرصه‌های امنیتی با آن تدبیر و حذاقتی که دارند، مطلب را دقیقأ بررسی کنند.

ایشان به وجود دو جریان در کشور و استان اشاره و بیان کرد: امروز کشور و این استان از دو جریان رنج می‌برد، این را نمی‌شود به کمبودها و نارسایی‌ها نسبت داد، نمی‌شود به تحریم‌ها نسبت داد و آن، گرانی در امکانات معیشتی است؛، امروز که ارز به نقطه ثابتی رسیده و تورم مهار شده و رو به کاهش است در عین حال مردم برای اولیات زندگی در معیشت دچار گرانی باشند.

سه قوه برای حل مشکل گرانی اقدام کنند

امام جمعه مشهد تصریح کرد: یک وقت می‌گویند در این مملکت برنج، گوشت و مرغ نیست، با کمی بسازید اما همه چیز هست و در عین حال این مسئله گرانی جان‌کاه به جان مردم افتاده، معلوم است یک عده عناصر سودجوی دلال صفت و ناپاک عامل این گرانی و تنگنای معیشت برای مردم شدند، امیدواریم عزیزان ما در هر سه قوه، دولت، قوه قضاییه و مجلس بجنبند و این مشکل را حل کنند، همه چیز هست و مردم دچار گرانی هستند، چرا؟

ایشان اضافه کرد: یک مشت افراد سودجوی ناپاکی جنس را احتکار می‌کنند و یک عده دلال جیب‌زن مردم که راه افتادند برای سود بیشتر از هیچ جنایتی کوتاهی نمی‌کنند، برای یک نظام مقتدر و حاکمیت قدرتمندی که بر همه شئون داخلی و خارجی کشور مسلط است، این‌ها را سر جایشان نشاندن آن‌قدر کار سختی نیست و ان‌شاءالله عزیزان کمک کنند و این مشکل از سر راه مردم برداشته شود.

دهن‌کجی به امام رضا (علیه‌السلام)

آیت‌الله علم‌الهدی، بی‌عفتی و ولنگاری را جریان دیگر جاری در کشور دانست و گفت: نکته دوم مسئله بی‌حجابی و بی‌عفتی است؛ در این شهر ما بایستد به گنبد امام رضا (علیه‌السلام) نگاه کند با صورت آرایش کرده و روسری‌اش را عقب‌تر بکشد، این کار دهن‌کجی به امام رضا (علیه‌السلام) است.

ایشان با انتقاد از کسانی که در مواجهه با بی‌عفتی و بی‌حجابی، بی‌تفاوت هستند، خاطرنشان کرد: بی‌عفت و کسی که نسبت به بی‌عفتی بی‌تفاوت است، منفور امام رضا (علیه‌السلام) هستند، عده‌ای هم فقط یاد دارند بنده را این‌طرف و آن‌طرف ببینند و بگویند «بی‌حجابی در شهر و کشور غوغا می‌کند»، چرا به من می‌گویی؟ تو خودت چه کرده‌ای؟ بی‌حجابی دیدی، چه قدمی برداشتی؟ بی‌حجاب یک عنصر ناهنجار است، بی‌حجابی انکر منکرات است، جناب عالی که منکر را دیدی چه کردی؟

همه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مسؤول هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: این دو مسئله باهم مرتبط است، این ولنگاری و بی‌حجابی و بی‌عفتی بی‌اثر در مسئله معیشت نیست، وقتی مردمی نسبت به اجرای حکم الهی و پیشگیری از منکرات شرعیه و خلاف شرع این‌طور بی‌تفاوت باشند و افراد بی‌محابان معصیت خدا کنند، عذاب الهی نازل می‌شود و این تنگنای معیشتی برای ما پیش می‌آید، طبیعی است در کنارش هم یک عده لامذهب سودجو به جان مردم بیفتند و با احتکار و دلال‌بازی، خون مردم را بمکند.

ایشان تأکید کرد: اگر بی‌دینی از بی‌عفتی و ناهنجاری‌های اجتماعی شروع شد، تمام نحوستش زندگی مردم را می‌گیرد و تمام مردم دچار نحوست آن می‌شوند؛ امیدواریم برادران و خواهران ما قبول کنند امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است که تنها بر دولت، مأموران انتظامی و قضات دادگاه واجب نیست، بر هر مسلمانی واجب است که در عرصه امر به معروف و نهی از منکر عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار