مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضویاز عملیات ۱۰ ساعته برای نجات جان افراد گرفتار در ارتفاعات روستای مجد خبرداد.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 21 January 2022

به گزارش تابناک رضوی، حسن گودرزی با بیان این مطلب گفت: شب گذشته طی اعلام نیروانتظامی مبنی بر گرفتار شدن ۴ نفر در ارتفاعات روستای مجد بلافاصله یک تیم امدادی کوهستان از شعبه مشهد به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: پس از پیمایش ۱۰ ساعته نیروهای امدادی و‌عبور از مسیرهای صعب العبور به این ۴ نفر دسترسی پیدا کرده که پس از انجام اقدامات امدادی لازم آن هارا به مکانی امن منتقل کردند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد:
از هم استانی های خود تقاضا داریم به دلیل برودت هوا،یخبندان و صعب العبور بودن مسیرهای کوهستانی در حال حاضر از انجام پیمایش های کوهنوردی خودداری کنند.
همچنین مجید زارع، معاون امداد و نجات هلال احمر مشهد و سرپرست گروه اعزامی درباره این عملیات تشریح کرد:
طی تماس مرکز هماهنگی عملیات EOC استان مبنی بر مفقودی و گرفتاری شدن چهار نفر در ارتفاعات رشته کوه های بینالود و یا روستای ازغد به روستای مجد و مایون سریعا تیم امداد و نجات کوهستان مشهد به محلی که مختصات آن رو افراد ارسال کرده بودند اعزام شدیم.
وی افزود: متاسفانه به خاطر شرایط جوی نامناسب و برودت هوا دقت مختصات ارسالی بسیار با خطایی حدود چندین کیلومتر بود که این امر باعث زمان جستجو و نجات این افراد گردید که خوشبختانه با تجربه فنی تیم عملیاتی توانستیم به محل این عزیزان برسیم و بعد از 10 ساعت عملیات این افراد رو صحیح و سالم به آغوش خانواده هایشان برگردانیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار