مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد در استان خراسان رضوی گفت: شب گذشته 105 مسافر افغانستانی که طالبان مجوز ورود آنها به داخل کشور افغانستان را صادر نکرده بود در معبر زمینی دوغارون اسکان داده شدند.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 19 January 2022

به گزارش تابناک رضوی،، «سیداحمد نظام» روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این تعداد مسافر روز گذشته از سمت شهر مشهد با 42 دستگاه خودروی افغانستانی و سه دستگاه خودروی ایرانی به سمت گذرگاه زمینی دوغارون به قصد خروج به سمت افغانستان حرکت کرده بودند که با عدم پذیرش طالبان مواجه شدند.

وی ادامه داد: 50 نفر از این مسافران در فضای مسجد پایانه مرزی دوغارون اسکان یافتند و تعداد 55 نفر دیگر بنا به تمایل خود مسافران شب را در داخل خودروهای سواری خود در مرز دوغارون سپری کردند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: افرادی که در فضای مسجد پایانه مرزی دوغارون اسکان داده شدند شامل 41 مرد، هفت زن و 2 کودک بوده و سایر افراد همگی مرد بودند.

نظام افزود: همچنین در راستای اقدامات بشردوستانه و تکریم این تعداد مسافر، از سوی نیروهای هلال احمر، مرزبانی، گمرک دوغارون، گارد انتظامات انبارهای عمومی شعبه دوغارون و اداره اتباع و امور مهاجرین خارجی تایباد تعداد 50 عدد پتو، یک وعده شام و سایر وسایل مورد نیاز در اختیار این افراد قرار گرفت و باتوجه به سردی هوا ساماندهی این تعداد تبعه افغانستانی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شد.

وی ادامه داد: صبح امروز این تعداد مسافر بعد از تکریم از طریق مرز زمینی دوغارون تایباد وارد کشور افغانستان شدند.

سالانه افزون بر یک میلیون نفر مسافر به صورت قانونی از طریق مرز دوغارون وارد 2 کشور ایران و افغانستان می شوند. مرز دوغارون همجوار با کشور افغانستان در فاصله 18 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد، این مرز زمینی یکی از مهترین معبرهای ورود اتباع افغانستان به داخل ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار