مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:
مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش محسوس تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا اظهار کرد: بهترین راهکار برای پیشگیری از ورود به موج جدید کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 17 January 2022

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه روز گذشته ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه بستری شدند خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۶۹ بیمار در مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند که ۹۱ نفر از این تعداد در بخش های مراقبت ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

وی با بیان اینکه تمامی سطوح خدمات رسانی در حوزه های بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به بیماران در آمادگی کامل هستند تصریح کرد: ویروس اومیکرون قدرت انتقال و انتشار بالایی دارد و بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به آن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه پس از ۵ تا شش ماه از زمان دریافت دز دوم واکسن، میزان ایمنی بدن نسبت به ویروس کووید-۱۹ کاهش می یابد تصریح کرد: تمامی گروه های سنی بالای ۱۸ سال که سه ماه از زمان دز دوم واکسن آنها گذشته، لازم است نسبت به دریافت دز سوم و حفظ ایمنی بدن در برابر کرونا اقدام نمایند.

دکتر پهلوان با تاکید بر اینکه تمامی مراکز واکسیناسیون آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند تصریح کرد: تا کنون ۹۴.۳۱ درصد از گروه سنی بالای ۱۸ سال دز اول واکسن، ۸۱.۱۶ درصد دز دوم و ۱۷.۴۴ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد: در صورت بروز علائم شبیه به سرماخوردگی، افراد برای بررسی بیشتر می توانند به مراکز سطح یک که شامل مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه ها هستند مراجعه نمایند و از حضور مستقیم در بیمارستان ها خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار