معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: تاکنون چهار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بخش خصوصی برای طرح کارخانه فولاد رُخ تربت حیدریه هزینه شده و تکمیل مرحله نخست آن نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 17 January 2022

به گزارش تابناک رضوی، احسان کریمی در همین ارتباط افزود: عملیات اجرایی ساخت کارخانه فولاد رخ تربت‌حیدریه در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و تا کنون ۳۲درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد:در صورت تامین به موقع اعتبار، ۲۵ ماه دیگر مرحله نخست پروژه به بهره برداری رسیده و برای هزار نفر به شکل مستقیم شغل ایجاد می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه اظهار کرد : این کارخانه در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار و در منطقه رخ قرار دارد.

کریمی افزود:طی تفاهمنامه ای که با بانک صنعت و معدن  منعقد شده، تامین اعتبار بخشی از مرحله نخست طرح کارخانه فولاد رخ تربت حیدریه توسط این بانک انجام می شود.

وی اضافه کرد: کارخانه فولاد رخ تربت حیدریه بر اساس طرح اولیه دارای ظرفیت تولید ۱.۴ میلیون تن ورق گرم کلاف شده در مرحله نخست، ۱.۴۵ میلیون تن ذوب (فولادسازی) و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه اضافه کرد : این طرح به بزرگی مجتمع فولاد مبارکه  اصفهان خواهد بود که با ایجاد زنجیره های پایین دستی و صنایع وابسته می تواند اقتصاد شرق کشور را متحول کند.

گفتنی است : این طرح،  بزرگترین پروژه بزرگ و مهم صنعتی شرق کشور است و در صورت گشایش اعتبار اسنادی و راه اندازی این پروژه مهم، در فاز‌های اول و دوم سالانه  یک و نیم میلیون تن انواع ورق‌های خاص تولید خواهد شد.

و با اتمام  ساخت هر دو فاز این پروژه ملی ، برای ۲هزار و ۸۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال فراهم خواهد شد.
فاز نخست آن که در مرداد ۹۷ آغاز شد تاکنون ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .
و خط تولید آن نیز در حال حاضر شامل: انجام مطالعات فنی و مهندسی، ساخت دودکش، اجرای اسکلت فلزی ریفرمر، احداث بخشی از ساختمان کنترل برق و فرآیند و ساخت بخشی از کوره احیاء مستقیم است و با تکمیل و بهره برداری هر دو فاز این مجتمع اشتغال ۱۲ هزار نفر غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد .

بهروز ممدوحی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار