دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: همه مسافران خارجی در فرودگاه مشهد به لحاظ خطر ورود کرونا به ویژه از نوع سویه اومیکرون، مورد آزمایش قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 11 January 2022

دکتر علی اصغر انجیدنی با اعلام این خبر افزود: از همه مسافران خارجی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، "تست رپید" انجام می‌شود و افراد مشکوک و مشکل‌دار تحت قرنطینه قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: پس از درگیر شدن اکثر کشورهای دنیا با سویه اومیکرون از هفته‌های قبل اقدامات مختلفی در خصوص پیشگیری از شیوع این سویه انجام شده است که کنترل ورودی‌های شهر مشهد از این جمله است و در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ورود و مقابله با موج ششم کرونا آمادگی لازم را دارد.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: بیماریابی و تست های انجام شده از اطرافیان مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم به طور چشمگیری افزایش یافته است به طوری که شاخص تعداد افراد رهگیری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از متوسط کشوری بالاتر است.
انجیدنی افزود: نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین صنوف، مدارس و همه گروهها، تداوم فعالیت مراکز منتخب کرونا که برخی از آنان به صورت شبانه روزی دایر هستند، پیش‌بینی افزایش تخت‌های بستری و ارتقای کیفیت درمان، گسترش مراکز تشخیصی کرونا شامل فراهم شدن انجام رپید تست در ۴۷ درمانگاه خصوصی و تمامی آزمایشگاهها از اقدامات مورد تاکید بوده است.
وی از مردم خواست ضمن توجه به واکسیناسیون و تعجیل در دریافت دز سوم، در صورت داشتن علائم مشکوک ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس گرفته و به نزدیکترین مرکز سرپایی مراجعه کرده و بی‌مورد به بیمارستانها مراجعه نکنند چرا که بیماران نیازمند بستری از طریق اورژانس ۱۱۵ و یا مراکز منتخب به بیمارستانها ارجاع داده می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار