رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سردار سلیمانی با سربند یا فاطمه‌الزهرا(س) در جهان پیش می‌رود و امروز ایزدی، مسیحی، اهل سنت و... همه از رشادت‌ها، شجاعت‌ها، منش و اخلاق، دفاع جانانه او از خط مقاومت و از سینه سپر کردن او در مقابل دشمنی چون داعش و مسلمانی حاج قاسم می‌گویند.
کد خبر: ۱۰۲۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 09 January 2022

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی شامگاه دیشب در دوره آموزشی هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در مشهد، اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی وجه‌هایی از جنبه ولایت را در خود می‌بیند و آن ولایت فقیه است که به صورت نیابت عام حرکتی در جامعه بروز و ظهور داده است.

وی با بیان اینکه دشمن طراحی می‌کند و می‌خواهد نظم ما را برهم بزند و رهبر معظم انقلاب این نظم را سرجای خود بر می‌گرداند، ادامه داد: ایران اسلامی با «یا زهرا» گفتن امروز به داد مظلومان جهان می‌رسد و مرزی برای دفاع از مظلومان قائل نیست و مذهب نقشی برای دفاع از مظلوم ندارد و همه را حمایت می‌کند؛ یمن، سوریه، خط مقاومت مقابل صهیوینیست‌ها و... حمایت و کمک می‌کند.

خاموشی تصریح کرد: سردار سلیمانی با سربند یا فاطمه‌الزهرا(س) در جهان پیش می‌رود و امروز ایزدی، مسیحی، اهل سنت و... همه از رشادت‌ها، شجاعت‌ها، منش و اخلاق، دفاع جانانه او از خط مقاومت و از سینه سپر کردن او در مقابل دشمنی چون داعش و مسلمانی حاج قاسم می‌گویند.

وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه هم از لحاظ حوزه تاثیر و هم از لحاظ برنامه محور بودن و هم منابع و مصالح و هم طرح برنامه سالیانه موثر بوده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اگر عدد بیش از ۸۰۰۰ بقعه را در نظر بگیریم هیچ سازمان و نهاد فرهنگی این ظرفیت را ندارد، آن هم نهاد فرهنگی دینی که مردم با عشق و علاقه در آن‌جا بنشینند، دل بدهند، گوش جان بسپارند، مناسک و عباداتشان را انجام دهند، نذورات خود را به آن‌جا بیاورند، حل مشکلاتشان را در آن‌جا بخواهند.

وی بیان کرد: به دلیل این ظرفیت بسیار بزرگ ما باید رشد مضاعفی را در سال پیش رو مشاهده کنیم، لذا اولین تقاضای من این است که هیچ کدام از بقاع متبرکه بدون طرح و برنامه سال نباشند، طرح و برنامه‌ای که با نظر افراد متخصص در این حوزه باشد و این طرح و برنامه اعم از عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و هر چیزی که خود امامزاده به آن نیاز دارد باشد.

خاموشی با بیان اینکه امسال ۸۰۰ بقعه محوری نیازمند طرح و برنامه هستند و باید داشته باشند، گفت: اگر این اتفاق صورت گیرد، ثمرات خوبی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: باید به ظرفیت معنایی امام زاده به شدت توجه کرد. محاسبات ما نشان می‌دهد بیش از ۸۵ درصد کمک‌های مردمی در طرح مواسات در امام‌زاده‌ها عملیاتی شد و این بدین معنا است که امام‌زاده‌ها یک قطب قابل اعتماد برای مردم هستند. حال شما می‌توانید با استفاده از این ظرفیت موقوفات را توسعه دهید و در این خصوص می‌توانید از وقف اشتراکی و وقف پول بهره ببرید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از ظرفیت مردمی برای بهینه‌سازی، پشتیبانی‌ها و منابع پایدار برای بقعه کمک بگیرید، گفت: به زیبایی‌های بصری، معماری، صوتی و انواع هنرها توجه کنید و در این خصوص از مردم کمک بگیرید و قطعاً مردم کمک کار خواهند بود.

وی تصریح کرد: امام‌زاده‌های مدفون شده در ایران به دلیل اینکه ما به عترت و اهل بیت گره خورده‌ایم به این کیفیت در سایر جهان نیست، لذا اگر ما دقت نظر ویژه داشته باشیم قدرت فرهنگی و اجتماعی امام‌زاده در منطقه برای همه روشن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حوزه فرهنگ یک جنبه معنایی دارد، یعنی حوزه فرهنگ یک فضای تنفسی در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: بقاع متبرکه در کشور به عنوان نقاط متکثر ما می‌تواند کمک کند فضای تنفس جامعه پاکیزه شود و در بهینه سازی فرهنگ جامعه نیز می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

وی اضافه کرد: قدرت تاثیرگذاری بقاع متبرکه در جورچین نقشه راه جمهوری اسلامی تعیین کننده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار