مدیر کل توانبخشی هلال احمر کشور:
مدیر کل توانبخشی هلال احمر کشور در مشهد گفت: تولیدات ویلچر در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد و در واقع متاسفانه تولید ویلچر استاندارد عالی در کشور برای معلولان مختلف نداریم.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶ 04 December 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر پیمان پیشگاهی ، مدیر کل توانبخشی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز در آیین اختتامیه دوره بین المللی تجویز، کار و طراحی، تعمیر و نگهداری ویلچر در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر در پروژه ای ویژه با معاونت علمی ریاست جمهوری و با حضور تعدادی شرکت دانش بنیان درحال تولید ویلچر متناسب با معلولان مختلف و نیز برخی محصولات مانند دست الکترونیک هستیم.

وی افزود: در سال 2014 سازمان بهداشت جهانی برنامه برای گسترش خدمات توانبخشی تدوین کرد و نظام سلامت کشور ما که در راس آن وزارت بهداشت، درمان و توانبخشی است، درصدد برنامه کشوری توانبخشی برای بهینه سازی و ارتقای خدمات توانبخشی برآمده است.

مدیر کل توانبخشی هلال احمر کشور با بیان اینکه بخش مهم و عنصر موثر در توانبخشی کشور هلال احمر است، خاطرنشان کرد: بنیانگذار توانبخشی در کشور ایران هلال احمر بوده که از سال 1340 تاکنون همچنان درخدمت مردم است.

وی افزود: درحال حدود 200 واحد توانبخشی در کشور داریم که در رشته های مختلف خدمت میکنند و در این میان، مراکز توانبخشی هلال احمر، گسترده ترین، جامعترین و پیشرفته ترین مراکز توانبخشی در کشور است.

دکتر پیشگاهی اعلام کرد: پایه خدمات توانبخشی تخصصی جمهوری اسلامی هلال احمر است که در حال گسترش است.

وی اظهار تاسف کرد: مبحث وسایل کمک حرکتی در دنیا مقولی حائز اهمیت و جدی است که در کشور ما مغفول واقع شده و الان همت جدی در وزارت بهداشت برای پوشش و پرکردن این خلا وجود دارد.

به گفته مدیر توانبخشی هلال احمر کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به عنوان مشاور وزارت بهداشت، درمان و توانبخشی در این زمینه نقش خودش را تدوین برنامه و توسعه و استانداردسازی و به روز رسانی محصولات کمک حرکتی و توسعه علمی، تجویز و آموزش نحوه استفاده درست و ارائه برنامه برای تجهیزات توانبخشی می داند.

وی با اشاره به لزوم دغدغه و تلاش در استانداردسازی وسایل حرکتی گفت: دوره حاضر به میزبانی خراسان رضوی با حضور آقای سالامون، فیزیوتراپیست کمیته بین المللی صلیب سرخ از سوریه بعنوان مدرس و نیکولاس دنیل ، مدیر برنامه توانبخشی جسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران و آقای مرعشیان، مشاور کمیته بین المللی صلیب سرخ وخانم مرجان سعیدی، دستیار برنامه توانبخشی جسمی کمیته بین المللی صلیب سرخ دایر شد که نحوه صحیح ساخت و تجویز ویلچر و آموزش استفاده در زندگی معلولان را در سطح حرفه ای ویژه مربیان آموزش داد.

دکتر پیشگاهی افزود: در این دوره تربیت مربی، همکارانی که در آزمونهای کمیته بین المللی صبیب سرخ شدند برای تکمیل دوره انتخاب و در دوره شرکت کردند و قرار است به عنوان مربی، شاخص های این علم و فن را همراه با پایه های علمی در کشور توسعه دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار