فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌جام خبر داد:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌جام از کشف و ضبط 150 تن کالای اساسی احتکار شده دریکی از انبارهای تولیدی شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 25 November 2021

سرهنگ پاسدار ابوطالب جوان در گفت‌وگو خبرنگار تابناک رضوی در تربت‌جام با قدردانی از اقدام پیش‌دستانه نیروهای اطلاعاتی این ناحیه، اظهار کرد: یکی از برکات و پیامدهای این شجره طیبه در آستانه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین؛ اشراف اطلاعاتی در حوزه اقتصادی به‌خصوص مبارزه با فساد و احتکار مایحتاج ضروری مردم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تربت‌جام تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی 150 تن کالای اساسی مردم شامل روغن و ماکارانی به ارزش بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان و برخی افراد سودجو در ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم در شرایط حساس کرونایی از دستگاه قضایی درخواست کرد: برخورد جدی با محتکران کالای اساسی مردم اعمال نموده و در صورت صلاحدید محموله کشف‌شده بین محرومین حاشیه شهر تربت‌جام و روستاهای محروم تابعه توزیع شود.

افراد سودجو درصدد انتقال کالاهای اساسی مردم به کشور افغانستان بودند
دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام نیز گفت: بر اساس گزارش واصله از مجموعه اطلاعاتی ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان مبنی بر احتکار کالای اساسی مانند روغن خوراکی و ماکارانی توسط یک عده سودجو که اقدام به قاچاق این کالاها می‌کردند دستور قضایی مبنی بر ضبط صادر شد.

حمید علیزاده با اشاره به حضور میدانی دستگاه قضا در محل انبار مکشوفه، افزود: این افراد سودجو درصدد انتقال این حجم از کالای اساسی مردم در قالب بسته‌بندی‌های مجاز به کشور افغانستان بودند.

وی با اشاره به اینکه انتقال و جابجایی این‌گونه کالای بر اساس بند «ر» از ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مصادیق ظن به قاچاق است، اظهار کرد: دادستانی درراستای احقاق حقوق عامه ورود کرده است و تذکرات لازم را به ضابطین و اداره تعزیرات حکومتی در پیگیری جدی به این موضوع داده شد.

دادستان عمومی و انقلاب تربت‌جام با تذکر به افراد سودجو که به هر طریق قصد احتکار کالای اساسی مردم رادارند، یادآور شد: دادستانی به جد پیگیر گزارش‌های واصله از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی است و این‌گونه تخلفات را حصول نتیجه و صدور احکام قاطع و بازدارنده دنبال می‌کند.

احتکار روغن محرز شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت‌جام نیز بابیان اینکه این کالاها در سیستم جامع انبارها ثبت‌نشده بود و به ظن قاچاق ضبط و توقیف شد، گفت: با بررسی اولیه و طبق اظهارات متصدی این حجم از انواع روغن‌های مایع و جامد احتکار شده در این انبار تولیدی به‌عنوان کالای قاچاق محرز گردید.

علی توکلی راد افزود: متأسفانه در این انبار روغن‌ها انتقال داده‌شده که قصد عرضه به بازار فروش را داشتند از حالت اولیه مانند شل و فله‌ای خارج و در قالب کارتن خیار شور پلمپ و بسته‌بندی‌شده که در این رابطه پرونده به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شد.

گزارش: مهدی حسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار