معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن کشور:
معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن کشور گفت: اجلاسیه چهار مؤلفه توجیهی، گفتمان‌سازی، انگیزشی و آموزشی را دربر دارد که همه این جنبه‌ها را در این اجلاسیه در نظر گرفتیم، اما حدود ۷۰ درصد تمرکز و هدف ما بحث توجیهی و گفتمان‌سازی جلسات خانگی قرآن است.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱ 24 November 2021

به گزارش تابناک رضوی حجت الاسلام والمسلمین هادی مهدویان رئوف در مراسم افتتاحیه اجلاسیه مدرسین و مدیران نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین  که در مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا (ع) برگزار شد عنوان کرد: بخش عمده این آموزش‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود و برای مدرسین هم در سال آینده، دوره‌های تکمیلی و تخصصی را به‌صورت حضوری و مجازی خواهیم داشت. این مدرسین که شامل مدیران حلقه‌های میانی نورالثقلین و مربیان جلسات خانگی هستند بناست به تمام لایه‌های میانی نورالثقلین آموزش دهند، آن‌ها را توجیه کنند و در نهایت نیز به آن‌ها مشاوره بدهند.

مهدویان رئوف اظهار کرد: این اجلاسیه طی سه روز در شهر مشهد و در محل اردوگاه دینی، فرهنگی و مذهبی امام رضا(ع) با حضور مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن کشور برگزار می‌شود. عمده برنامه‌های این اجلاسیه توجیهی و همایشی است و هشت همایش و ۶ کارگروه هم‌اندیشی برای این اجلاسیه تدوین کرده‌ایم که برای این کارگروه‌ها نیز اساتید مطرح کشور دعوت شده‌اند و از این عزیزان استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در واقع مدرسینی که در این اجلاسیه حضور دارند سه موضوع تربیتی، قرآنی و مهارت‌های تبلیغی ـ آموزشی را ارائه می‌دهند.

دبیر قرارگاه ملی و مردمی نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین بیان کرد: همزمان با دوره مدرسین ما نیز سی‌وسومین اجلاسیه مدیران قرآنی سازمان دارالقرآن و هیئت اندیشه‌ورز عالمان قرآنی کشور برگزار می‌شود، اما تمرکز اصلی اجلاسیه مدرسین و مدیران ادارات قرآنی است که حدود ۵۰۰ نفر شرکت دارند.

مهدویان رئوف بیان کرد: در حقیقت عمده نقش‌آفرینی مدرسین برای شبکه سازمان دارالقرآن است که البته ممکن است شبکه‌های دیگری مانند صالحین بسیج، حوزه‌های علمیه، مساجد و غیره هم از این مدرسین بهره‌مند شوند.

وی تأکید کرد: در واقع ما بنا داریم این حرکت مبارک که همان احیای جلسات خانگی قرآنی است را با شبکه‌سازی‌ها، جبهه‌سازی‌ها و ایجاد پویش‌های مختلف راه‌اندازی کنیم تا امیدواریم بتوانیم جامعه اسلامی را دینی و قرآنی کنیم که در حقیقت این حرکت از اولین حرکت‌های جدی ما در این راستاست.

معاونت تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن کشور تصریح کرد: این اجلاسیه چهار مؤلفه توجیهی، گفتمان‌سازی، انگیزشی و آموزشی را دربر دارد که همه این جنبه‌ها را در این اجلاسیه در نظر گرفتیم، اما حدود ۷۰ درصد تمرکز و هدف ما بحث توجیهی و گفتمان‌سازی جلسات خانگی قرآن است و در بحث آموزش‌ها نیز بنا داریم که به‌صورت سرفصل ارائه دهیم و به نوعی جنبه مقدماتی داشته باشد و عمده آموزش‌ها را هم در بستر فضای مجازی خواهیم داشت.

مهدویان رئوف تصریح کرد: با توجه به اینکه جلسات خانگی قرآن از صدر اسلام بوده و اینگونه نیست که ابداعی ما باشد، از این‌رو ما در صدد هستیم که این جلسات را ساماندهی، احیا و راه‌اندازی کنیم و یک‌سری موضوعات را نیز به این جلسات اضافه کنیم. برای نمونه یکی از برکات این جلسات خانگی قرآن، کمک به سبک زندگی اسلامی است و یکی از اهداف این جلسات خانگی نیز تحقق جامعه اسلامی که مقام معظم رهبری به آن اشاره می‌کنند، است و همچنین از برکات دیگر این جلسات نیز آن است که قرآن، انقلاب، دین و فرهنگ را به خانه‌های مردم ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار