یک هنرمند جوان معتقد است : هنرمند ایرانی آینه تمام نمای زندگی اصیل ایرانی است و باید آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را به نمایش بگذارد و هنر اسلامی را ترویج و اشاعه دهد و مقوله فرهنگ متاسفانه حلقه مفقوده در فیلمهای ایرانی شده است.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹ 23 November 2021

تابناک رضوی: یونس زرگر متولد ۱۳۶۸ مشهد مقدس بازیگر و فیلمنامه نویس و دستیار کارگردان و مدیر تولید مشهدی است.
وی کنون در فیلم‌های فانوس خیس و مردی از جنس سادگی و چه زود دیر میشود دستیار کارگردان بوده و در فیلم های فانوس خیس و هدیه و حیات و در حسرت یک خواستگار و چه زود دیر میشود بازیگر بوده و فیلمنامه های بازخواست و پناهگاه و کلاهبردار و شمع زندگیمو تو روشن کن و فریاد سوخته را به نگارش درآورده است.
زرگر در گفتگو با خبرنگار تابناک خراسان رضوی خود را هنرمندی معرفی می‌کند که می کوشد با قلم خویش راه را برای علاقمندان به هنر بازیگری هموار نماید تا باعث شکوفایی استعدادهای نهفته بازیگری و بالا رفتن سطح عمومی فرهنگ جامعه شود.
او معتقد است : پرورش بازیگر در فیلم کوتاه سخت و به مراتب دشوارتر است چون به علت سرمایه گذاری پایین در این گونه فیلم ها بازیگران مطرح سینما با دستمزدهای نجومی تمایلی برای حضور ندارند و اغلب بازیگران نوظهور و گمنام پا به عرصه می گذارند تا بتوانند استعدادهای ذاتی خود را به نمایش گذاشته و توسط منتقدان و کارشناسان امر مورد تقدیر قرار بگیرند.
به گفته وی پرورش بازیگر در شهرستان‌ها و استان‌ها با پایتخت کاملا متفاوت است که تهران به واسطه قرار گرفتن تمامی شرکت های پخش و تولید فیلم و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی محل مناسب تری برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای بازیگری می باشد و به علت فرهنگسراهای متعدد و سالن‌های تمرین تئاتر و مجموعه تئاترشهر فضای مناسب تری برای کار و فعالیت فراهم بوده و بازیگران و عوامل هنری از حاشیه امنیت شغلی بالاتری نسبت به شهرستان برخوردارند در تهیه یک فیلم کوتاه عوامل مهمی تاثیرگذار می باشند فیلمنامه بکر و جذاب و دکوپاژ قوی و میزانسن کارگردان و مهارت های خاص فیلمبردار و از همه مهمتر بازی روان بازیگر . مجموعه تمامی مطالب ذکر شده در کنار هم می تواند فیلمی شایسته و منتقد پسند به همراه بیاورد.
این هنرمند جوان باور دارد : اگر بازیگر نوظهور بتواند در فیلمی کوتاه نقشی مهم و تاثیرگذار ایفا کند چه بسا مورد توجه تهیه کنندگان و کارگردان های بزرگ سینما و تلویزیون قرار بگیرد و سکوی پرتاب بزرگی برای مشهور شدن برایش شکل بگیرد و در کانون دید سینماگران قرار بگیرد و خیلی زود محبوب و ماندگار شود و هنرمندی به مراتب ماندگارتر می‌شود که پله های ترقی و موفقیت را به مرور زمان طی نماید و این امر می‌تواند انگیزه ی جوانان برای ساخت فیلم کوتاه را افزایش دهد و گرفتن جایزه و به دست آوردن اعتبار برای بازیگر فیلم کوتاه حائز اهمیت می باشد چون می‌تواند آینده هنری او را تضمین کند.
زرگر تصریح می کند : هنرمند ایرانی آینه تمام نمای زندگی اصیل ایرانی است و باید آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی را به نمایش بگذارد و هنر اسلامی را ترویج و اشاعه دهد و مقوله فرهنگ متاسفانه حلقه مفقوده در فیلم‌های ایرانی شده است . شکاف بین خانواده ها و معضلات بین زوج‌های جوان و تربیت نادرست فرزند و کم شدن رشد جمعیت و به انحراف کشیدن بعضی از جوانان از مسیر درست زندگی پیامدهای عدم توجه به مقوله فرهنگ و نتیجه توجه بیش از حد به مسائل ضد فرهنگی در فیلم های ایرانی است.
وی تاکید می کند : برای بقای سینما و گیشه حضور فیلم کمدی لازم می باشد اما ضعف فیلمنامه در فیلم‌های کمدی کاملا مشهود بوده و به هر قیمتی نمی شود مردم فرهیخته ایران را خنداند باید فیلم کمدی حرفی برای گفتن داشته باشد و برای نسل جوان حاوی پیام و رهنمود باشد که سینما خود انسان ساز و جریان ساز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار