طرح زمستانی پلیس راه در استان خراسان رضوی از امروز اول آذر ماه آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۱۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 22 November 2021

به گزارش تابناک رضوی، رئیس پلیس راه خراسان رضوی در این رزمایش زمستانی گفت: طرح مشترک پلیس راه، راهور و دستگاه‌های امدادرسان از امروز اول آذر آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

سرهنگ حسین میش‌مست افزود: در این طرح، عوامل پلیس راه و دستگاه‌های امدای به صورت شبانه‌روزی در گردنه‌های برفگیر استان شامل گردنه تیوان، گوجگی، شریف آباد، خماری، بید برغمد و مزداوند مستقر می‌شوند.

وی اضافه کرد: افزایش ضریب امنیت جاده، افزایش انضباظ ترافیکی، جلوگیری از انسداد راه و امدادرسانی به موقع از اهداف طرح زمستانی پلیس راه است.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: در طرح زمستانی سال قبل، عامل اصلی حوادث رانندگی در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان، سرعت و عامل اصلی حوادث در مسیرهای دو طرفه نیز انحراف به چپ خودروها در پی لغزندگی جاده‌ها بود.

سرهنگ میش‌مست افزود: امسال نیز با تعامل دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم تلاش می‌شود کمترین انسداد جاده و کمترین مشکل در حوزه ترافیک در جاده‌های استان رخ دهد.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز از همزمانی طرح زمستانی با رفع محدودیت های تردد بین‌شهری و محدودیت های شبانه خبر داد و افزود: تا امروز پلیس مجری مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در اجرای محدودیت های تردد بود و از امروز باید برای با عمل به وظیفه قانونی خود برای روان‌سازی ترافیک تلاش کند.

سردار ابراهیم قربان‌زاده افزود: امسال به طور قطع شرایط برای پلیس به عنوان خادمان مردم، شرایط سختی است، طرح‌های محدودیت و ممنوعیت تردد در ۲۰ ماه گذشته کمک زیادی به تسهیل عبور و مرور کرد اما از امروز با رفع محدودیت ها کار سخت شده و باید تلاش کنیم مردم دغدغه نداشته باشند.

وی با اشاره به روند کاهشی تصادفات و تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی اظهار کرد: هر گونه سهل‌انگاری ممکن است حوادث جبران‌ناپذیری برای شهروندان به همراه داشته باشد لذا باید به درستی به وظیفه خود عمل و با همدلی و هم افزایی بیشتر نسبت به ماموریتمان احساس مسئولیت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار